Kristin

Alla inlägg under juli 2009

Av Kristin - 24 juli 2009 18:43

...att hålla sig borta från!!! Kollade på film igårkväll. Den heter "Long weekend" och ska enligt IMDB vara en drama/horror/thriller och har fått 6/10 i omröstning. Tänkte att detta skulle ju kunna va en lagom läskig film som säkert kanske inte är jättebra men iaf värd att se. TRODDE VI JA!!! Det var nog den sämsta film jag sett någonsin, och jag brukar aldrig tycka att filmer är dåliga, kanske bara mindre bra.

Låg ju på helspänn hela filmen för att jag bara vänta på horror/thriller bitarna men det kom ju aldrig. Jag kan medge att den stundtals var lite läskig men inte värre än vad ett vanligt CSI-program på femman är. Visserligen var det två scener som var lite äckligare men inget mer än så. Det var bara en konstig film som man inte förstod sig på *arg*.

I efterhand har jag läst lite mer om filmen och förstått att den har en mening (man ska inte skräpa ner och "mess with mother nature"...) men jag tycker nog att det finns bättre sätt att göra film på för att få fram det budskapet.


Får se om det blir en annan film ikväll, förhoppningsvis en där man efteråt känner att det inte var slöseri med tiden.

Av Kristin - 24 juli 2009 16:25

Idag har Buster varit fotomodell. Olof, som har Busters kompis Tundra, har byggd en egen fotostudio hemma i sitt vardagsrum och behövde en modell att fota. Sagt och gjort, vi drog iväg till Olof för att Buster skulle få sina "15 minutes of fame" *asgarv*.

Olof var laddad med kameran och jag med blodpudding.

Det var inte helt lätt att få Buster att göra allt på kommando, men det blev en hel del bra bilder iaf. Kommer att lägga upp dem på Busters hemsida när Olof har fixat fram dem =)

Av Kristin - 21 juli 2009 17:50

Buster har varit på "dejt" med Disa på 10 månader. Hon var så söt och försökte leka med Buster, men gammelgubben blev bara irriterad och röt ifrån. Det är inte lätt att bli gammal *fniss*

Av Kristin - 20 juli 2009 16:02

I helgen som var har jag varit med Lelle på kattuställning i Haninge.

På fredag efter jobbet kom Lelle och hämtade mig och så for vi hem till henne. Efter lite smörgåsar, packande och strykande lyckades vi komma i säng vid halv två.

När klockan ringde kvart i sex på lördagmorgon trodde jag att jag dött och hamnat i helvetet. Gick det att bli tröttare!!??

Klockan sju satt vi i bilen med massa packning och katt och det bar av till Haninge. Efter veterinärbesiktning, incheckning och ordningställande av bur var klockan halv nio och vi var redo för att briljera med Lelles katt Greger.

Vi var förberedda på att det skulle bli långtråkigt med mycket väntan, men man kan nog aldrig vara förberedd på den väntan som är. För att fördriva tiden gjorde vi i stort sett följande: åt mat, gick runt och kollade in stånden där de sålde saker, kollade på katter och sen gjorde vi detta om och om igen.

Runt ett var det dags för Greger att visas fram - det gick galant! Han fick sitt andra cert och blev dessutom nominerad till panelen!!

Efter ytterligare ett par timmar var det dags för panelen, men där blev han tyvärr utslagen.

När klockan var sex fick vi äntligen åka hem, då var vi helt slut. Vi åkte hem och dumpade av allt och sen bar det av till Maxi där vi handla lite och käka på McDonalds för att fördriva tiden. Vi hade bestämt att vi var tvungna att vara vakna till iaf nio innan vi fick sova.


Klockan hav sju på söndagsmorgonen ringde klockan oxh det var dags att gå upp. Samma visa som på lördagen: packa bilen, dra iväg, veterinärbesiktning och incheckning, iordningställande av bur, väntan, väntan, väntan och lite till väntan. När det var dags för Greger att visas upp gick det bra. Han fick sitt sista cert och blev därmed Champion!!! Tyvärr gick han inte vidare till panelen men vi var glada iaf.

Sen var det massa mer väntan innan vi fick åka hem klockan fem.


Vi var båda överens om att det var jättetrevligt att träffas men att det inte var lika roligt att tillbringa en helg där mestadels av tiden bestod av väntan... hahaha... =P

Av Kristin - 17 juli 2009 19:34

...definitivt tröttast!!! Hur ska jag klara av den här helgen.

Somnade ca 01:30 i natt och upp åtta (efter en timmes snoozande).

Ikväll ska jag hem till Lelle (hon kommer och hämtar mig efter jobbet) och vi lär ju inte gå och lägga oss det första vi gör =P.

Sen ska vi upp ca 6-7 BÅDE lördag och söndag!!! Tror ni vi kommer vara lagom fnittriga och mosiga i huvudet *asgarv*


Av Kristin - 17 juli 2009 08:16

.... att behöva gå upp sju på morgonen för att tvätta. Jag satte kl på sju och när den ringde tänkte jag att man kan ju snooza i 5-10 min iaf. Sen utökades det hela tiden med 5 min tills kl var åtta =D.

Så nu har jag varit där och slängt i två tvättar, får se om jag orkar med några fler tvättar, hehehe....

Av Kristin - 15 juli 2009 11:33

Kan man sakna någon så mycket att man inte kan äta eller sova?

Kan man älska någon så mycket att hjärtat ska hoppa ut ur bröstkorgen för att det värker så?

Kan man gråta så mycket att tårarna tar slut?

Kan man laga det som gått sönder utan att sprickorna syns?


Jag saknar dig så jag varken kan äta eller sova.

Jag älskar dig så jag tror att hjärtat ska hoppa ut ur bröstkorgen för det värker så.

Jag har slut på tårar då jag gråtit så mycket.

Men kan jag laga det som gått sönder... 

Av Kristin - 12 juli 2009 23:37

....dricka igen!!!! behöver jag säga nåt mer...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards