Kristin

Alla inlägg under april 2010

Av Kristin - 25 april 2010 15:14

i fredags när jag satt på jobbet och pratade i telefon, kommer en kollega fram till mig, håller upp en plansch och frågar om han kan få den signerad... Jag fatta ingenting först, men såg att det var ju jag på planschen!!! Hallå, helt sjukt, min bild sitter på en plansch som gör reklam för DHL!!! Tyckte först att det var lite pinsamt, men nu tycker jag att det är lite kul  . Men nu är ju frågan, kan jag kalla mig själv för fotomodell nu...hahahihi...  .


  

Av Kristin - 24 april 2010 17:51

Buster fick en boll i present och, ja ni kan ju se själva vad som hände med den....


Före

  

Efter

  

Av Kristin - 24 april 2010 17:47

Hipp hipp hurra för Buster som fyller hela 8 år idag!! Och dagen till ära har han fått en leverpastejstårta spetsad med frolic och lite annat godis. Gott ska det va´!!!!



 


 

 

 

 


Av Kristin - 20 april 2010 10:03

för helgen som var!!   


I lördags kom Lelle och hämtade mig kl nio på morgonen och så bar det va till Hallunda. För att summera helgen lite snabbt, detta hann vi med på lördagen:

- handla och äta

- "möblera" om i badrummet

- sjunga singstar i flera timmar

- ta en välbehövd powernap

- åka och äta grekiskt på kolgrillen

- baka tårta

- kolla på 2 avsnitt av så ska det låta


På söndagen gjorde vi följande:

- ett stort ommöblerande av vardagsrummet =)

- äta varsin chokladcroissant, som förövrigt inte var en chokladcroissant, för vi       hittade ingen j*vla fyllning *morr*

- äta tårta med bär


Som vanligt så bara flög helgen iväg, men den här gången hann vi med mer än vad vi brukar göra iaf.


Av Kristin - 20 april 2010 10:00

Så här kan det gå när man går och lägger sig med blött hår   


  

Av Kristin - 12 april 2010 00:10

Idag när My och jag åkte in till stan på kvällen gick vi till Friday´s i Kungsträdgården för att ta en fika. Klockan var ca 18:30 och det inte mer än 3-4 grader ute. När vi kommer dit ser vi att det står en hund kopplad utanför, men tänker inte mer på det. Vi går in och beställer det vi ska ha och bestämmer oss för att sitta på uteserveringen trots det kalla vädret. När vi kommer ut sitter hunden fortfarande kopplad, men som sagt, tänker inte så mycket på det. Ägaren kommer säkert snart.

Tiden går och vi hinner fika klart. Fortfarande inte ett spår efter ägaren!! Det har vid detta tillfälle gått ca 45 min och vi tycker märkbart synd om hunden som sitter kopplad utan något som helst tillgång till varken vatten eller underlag (det är endast ett par grader ute och den sitter/ligger på stenplattor).


Vi blev tvungna att gå därifrån men vände lika snabbt på klacken och gick tillbaka för att försöka hitta ägaren till den stackars hunden. Vi frågade inne på Friday´s om någon visste något, och efter lite luskande hittade de ägarna som satt och åt. Det var två typiska (ursäkta fördomarna) "pappa-betalar"-typer som satt och vräkte ut sig i varsin fotölj och hade verkligen inte bråttom att hämta sin hund. Vid det här laget hade jag redan varit ute och lagt min dunväst under hunden som verkade uppskatta detta. Managern för Friday´s var framme och påpekade att My och jag var oroliga för hunden, men grabbarna hade minsann koll på hunden genom rutan.

My och jag gick ut till hunden och kollade till den medan My ringde polisen för att se om dom kunde hjälpa till med något. Under tiden kommer ena killen ut och klappar lite på hunden. Vi frågar om det är hans hund och varför den fått sitta kopplad så länge utan varken vatten eller liggunderlag och påpekade att hunden verkade frysa och kan bli sjuk. Killen svarar med att "det går nog ingen nöd på henne, hon är van att vara ute mycket". Sedan påpekade han att det var onödigt att lägga min väst där för hunden löper och då kan den ju bli smutsig. Som om det skulle vara ett problem för mig - NEJ!!! Jag sa att jag bryr mig mer om hundens hälsa än nån jävla väst och att jag mer än gärna skulle offra alla mina klädesplagg. När killen sen gick in ropade My efter honom att detta var vanvård och till svar fick hon "ni kan kalla det vad ni vill". 


Vid det här laget var både jag och My gråtfärdiga och visste varken ut eller in. Hur fan kan man vara så jävla nonchalant och otacksam över att någon bryr sig.

10 min senare kom killarna ut och tog med sig hunden och gick utan att säga ett ord till oss. Vid det här laget hade hunden alltså suttit kopplad utan vatten eller liggunderlag i närmre 2 timmar i detta kalla väder!!!


Folk får kalla det vad dom vill och vill man inte ta till med så "hårda" ord som vanvård så tycker jag iaf att det definitivt är försummelse. Precis som man inte lämnar en hund i en varm bil under en sommardag så lämnar man inte hunden ute i kylan!!! 

  

Av Kristin - 10 april 2010 20:17

Idag fick Buster ett (vad jag trodde) svårare spår än tidigare. Det var 350-400 m långt och hade 3 st 90 graders vinklar och gick över några stora stigar (där bla hästar hade gått) och även ett litet kärr. Jag trodde att detta skulle nog bli lite av en utmaning för Buster.... tji fick jag!! Första vinkeln märkte han inte ens av, det gick som på räls. Den andra var lite knepigare och han gjorde en ganska stor utsvävning och råkade trassla in sig lite, men jag trassla loss honom och så var han på spåret igen. Sen bar det av över kärret som inget speciellt och vidare till tredje vinkeln som inte heller var nån stor grej. Ca 50 m innan målet så tog han en "svängom" innan han avslutade det hela. Lite problem blev det precis vid skanken, som hängde i ett träd. Buster verkade vilja att den prompt skulle vara på marken, men efter en liten stund så fann han den och drog ner den i ett ryck. 

Sen fick han ligga och tugga i sig hela skanken, som för dagen var mer än bara en liten skank, utan ett helt rådjursben - mums!!!

Nu ligger det en mycket trött Buster och sover framför en mycket stolt mattes fötter  .


Bambi hade en inte en chans mot Buster *hihi*

  


Det lilla som finns kvar av Bambi efter 20 min

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards