Kristin

Alla inlägg under juli 2010

Av Kristin - 26 juli 2010 14:51

Mitt kusinbarn Malin på 6 år är Busters nya kärlek. Hon är så söt med honom!! Hon klappar på honom och berömmer honom hela tiden och tränar sitt, ligg, backa och kom hit med honom som ett riktigt lydnadsproffs   


  

Av Kristin - 17 juli 2010 00:03

Idag fick Buster vara med ett tag på mattes jobb och det var väl med varierad entusiasm...ibland var det kul och ibland väääldigt långtråkigt....


  

  

  

Av Kristin - 17 juli 2010 00:01

Busters nya "grej" är att jaga vattenstrålen från slangen, det är jätteroligt enligt honom   


  

Av Kristin - 14 juli 2010 00:16

Ja det har väl inte undgått någon att det är sjukt varmt nuförtiden!! Man ska inte klaga nu när sommaren äntligen har kommit, men när man har hund så är det svårt att låta bli... Buster har blivit en annan hund dessa varma dagar. Han som alltid vill gå ut och aldrig gå in efter en promenad, har totalvänt och gör tvärtom. Man får släpa ut honom och när han har kissat och bajsat vägrar han gå längre och vänder för att gå hem - efter 5 min!!! När vi kommer in går han in i sovrummet (som har airconditioner) och slänger sig ner på golvet, där han ligger tills det är dags för nästa (påtvingade) promenad. 

Detta får mig att få så dåligt samvete, för jag tycker att han får för lite och korta promenader. Men samtidigt kan jag ju inte tvinga hunden att gå längre om han inte vill... eller har jag fel?? Hur gör ni andra?? 

Även när jag dränker Buster i vatten från vattenslangen eller han får bada så tycker han att det är för varmt att vara ute och vill bara in...


  


Av Kristin - 10 juli 2010 00:51

Idag har jag och Buster suttit 5½ timme på Ultuna.

Buster har de senaste 4-5 åren haft återkommande uveit, men med hjälp av underbara veterinärer, speciellt Eva Hertil, och massa medicin har vi de senaste 2-3 åren hållit det i schakt. MEN... i morse var det dags igen... Buster kniper med ögonen och då vet vi av erfarenhet att det är bara att åka in på en gång, för då är det bara starkare mediciner som behövs  

Jag tyckte så synd om Buster som hade så ont i ögonen och vi bara väntade och väntade i timmar innan vi fick komma in.


Samtidigt känner jag att jag ska inte klaga. Under tiden vi satt där var det en katt som kom in som dog, en familj som avlivade sin ena hund och en man som satt och väntade på besked på om hans 15 veckor gamla älghund skulle kunna bli frisk från sitt hjärtfel eller behövas avlivas. 


Nu håller vi bara tummarna för att allt det onda ska försvinna och att vi kan återgå till den vanliga dosen medicin. Och under tiden skall jag vara på jakt efter Eva, som tydligen har slutat på Ultuna   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards