Kristin

Alla inlägg under november 2010

Av Kristin - 28 november 2010 17:56

... och då tänder vi äntligen första ljuset.

Självklart skall Buster vara med på ett hörn också   


  

Av Kristin - 27 november 2010 17:39

Nu är jag med i en tävling hos Lelle, där man kan vinna beautysticks   


 

Av Kristin - 7 november 2010 20:19


Ändå sen man var liten ville man bli stor. När man började första klass ville man bli lika stor och cool som dom i sexan. När man sen gick i sexan ville man bli som dom i nian och när man gick i nian ville man gå sista året på gymnasiet.
Men när jag var 17 år och skulle fylla 18 hände något.Jag fick sådan ångest...jag ville inte bli stor. Jag ville fortfarande vara liten och leka med barbie och my little pony. Slippa allt ansvar och bara vara barn. Bli väckt av mamma och äta frukost. Promenera till skolan tillsammans med de andra klasskompisarna som bodde i närheten. Ha roliga lektioner där man fick rita landskapsblommor och ha roliga timmen. Lunch och lunchrast då man antingen snurrade på stången eller lekte kull eller spela kula i sandlådan. Några fler roliga lektioner och sen gick man hem med samma kompisar och åt mellanmål som mamma hade dukat fram. 
Tv fick man knappt titta på och fick men det så fanns det nästan inga bra program iaf. Så jag fick leka med bästa kompisen som bodde gatan nedanför. Vi brukade leka med barbie i smyg så ingen annan skulle veta att man var en tönt som fortfarande lekte med tönt-leksaker istället för att stå och hänga nere vid pressbyrån och smygröka. Ja, nog hände det också men bara på helgen och bara till klockan tio. Då var det dags att promenera hem och gå och lägga sig.
Jag har nog ändå haft ganska tur och varit stark i mig själv och haft ett bra självförtroende (fast jag kanske inte visste det då). Jag har aldrig känt att jag måste svälta mig själv för att bli smal och snygg så alla killar skulle tycka om mig, jag var för matglad för det (plus att jag var pinnsmal tills jag fick min mens i åttan och blev överlycklig för att brösten började växa och man slapp se ut som en planka). 
Jag har aldrig, under tiden vi hängde utanför pressbyrån i Sigtuna och försökte vara coola, försökt ha på mig för lite kläder för att se så snygg ut som möjligt. Jag var (och är fortfarande) för frusen för det. Jag klämde på mig långkalsonger under jeansen, sockor i gympaskorna och tjockaste dunjackan och mössa var det som gällde för mig.
När mina gråtattacker över att fylla 18 släppte och jag insåg att man faktiskt inte måste bli vuxen bara för att lagen säger att man är det, så har jag istället omfamnat det barnsliga i mig och vågat vara mer barnslig än vad andra kanske vill erkänna att dom är. 
Medan de flesta lyssnar på musik i sina mobiler, somnar jag gärna själv till Astrid Lindgren´s röst när hon läser Pippi Långstrump... 

Ändå sen man var liten ville man bli stor. När man började första klass ville man bli lika stor och cool som dom i sexan. När man sen gick i sexan ville man bli som dom i nian och när man gick i nian ville man gå sista året på gymnasiet.


När jag var 17 år och skulle fylla 18 hände något. Jag fick sådan ångest...jag ville inte bli stor. Jag ville fortfarande vara liten och leka med barbie och my little pony. Slippa allt ansvar och bara vara barn. Bli väckt av mamma och äta frukost. Promenera till skolan tillsammans med de andra klasskompisarna som bodde i närheten. Ha roliga lektioner där man fick rita landskapsblommor och ha roliga timmen. Lunch och lunchrast då man antingen snurrade på stången eller lekte kull eller spela kula i sandlådan. Några fler roliga lektioner och sen gick man hem med samma kompisar och åt mellanmål som mamma hade dukat fram. 

Tv fick man knappt titta på och fick men det så fanns det nästan inga bra program iaf. Så jag fick leka med bästa kompisen som bodde gatan nedanför. Vi brukade leka med barbie i smyg så ingen annan skulle veta att man var en tönt som fortfarande lekte med tönt-leksaker istället för att stå och hänga nere vid pressbyrån och smygröka. Ja, nog hände det också men bara på helgen och bara till klockan tio. Då var det dags att promenera hem och gå och lägga sig.


Jag har nog ändå haft ganska tur och varit stark i mig själv och haft ett bra självförtroende (fast jag kanske inte visste det då). Jag har aldrig känt att jag måste svälta mig själv för att bli smal och snygg så alla killar skulle tycka om mig, jag var för matglad för det (plus att jag var pinnsmal tills jag fick min mens i åttan och blev överlycklig för att brösten började växa och man slapp se ut som en planka). 

Jag har aldrig, under tiden vi hängde utanför pressbyrån i Sigtuna och försökte vara coola, försökt ha på mig för lite kläder för att se så snygg ut som möjligt. Jag var (och är fortfarande) för frusen för det. Jag klämde på mig långkalsonger under jeansen, sockor i gympaskorna och tjockaste dunjackan och mössa var det som gällde för mig.


När mina gråtattacker över att fylla 18 släppte och jag insåg att man faktiskt inte måste bli vuxen bara för att lagen säger att man är det, så har jag istället omfamnat det barnsliga i mig och vågat vara mer barnslig än vad andra kanske vill erkänna att dom är. 

Medan de flesta lyssnar på musik i sina mobiler, lyssnar jag gärna själv till Astrid Lindgren´s röst när hon läser Pippi Långstrump... 


   (notera att det är 4 tim och 25 min med bara Pippi Långstrump)


Av Kristin - 3 november 2010 15:49

Lelle har utmanat mig att svara på några frågor så här kommer det...


4 TV-program jag ser:

  1. Svenska Hollywood/NY fruar 
  2. Äntligen hemma 
  3. Hem till gården 
  4. Big bang theory (bäst!!) 

4 saker jag gjort idag:

  1. Hämtat paket på posten 
  2. Tittat på TV 
  3. Åkt till jobbet 
  4. Duschat 

4 saker jag längtar efter:

  1. Lunch!!
  2. Semester 
  3. Helgen då jag ska åka till Lelle! 
  4. JULEN!!! 

4 saker på önskelistan:

  1. Semester 
  2. Fred på jorden 
  3. Ny vinterjacka 
  4. Hund 

4 personer jag utmanar:

Jag väljer att avstå från detta för jag följer inte tillräckligt många bloggar och den enda jag kan tänka mig som skulle svara på detta är Lelle och hon har redan gjort det :)

Av Kristin - 2 november 2010 16:10

Jag har fått en till award och denna gång av Lelle igen. TUSEN tack för det vännen  . Och jag som är så dålig på att blogga nuförtiden.... skäms på mig...


                                       


Beautiful Blogger Awards regler:
- Som vinnare ska du kopiera in bilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
- Tacka och länka tillbaka till den du fick priset av.
- Ge priset till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
- Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

 

Dessa vill jag ge priset till:

1. Maria - världens bästa uppfödare! Till henne kan man ringa på dygnets alla timmar och inga frågor är för dumma.

2. Frida - underbar tjej som man också kan fråga vad som helst utan att behöva känna sig som en dumbom. Och hon skriver så fina och kloka inlägg ibland så man får gåshud *hihi*

3. Magdalena Graaf - känner henne inte, men hon skriver så roligt ibland att man nästan kissar på sig haha...

4. Katrin Zytomierska - känner inte henne heller, men jag gillar att hon skriver precis vad hon känner för och skiter i vad andra tycker.

5. Maria Montazami - känner inte henne heller, men hon är ju bara för underbar. Hon skriver om sitt liv och när man läser kan man inte låta bli att höra hennes röst i huvudet och då blir man glad :)

6. Posh24 - ja jag erkänner...I´m a sucker for gossip!! Jag älskar skvaller och läser alla skvallertidningar som finns plus allt på denna sida.

7. Lelle - Sist men inte minst vill jag ge denna tillbaka till Lelle. Hon är underbar och bäst och vi kan prata om precis allt!!!


7 saker om mig som ni kanske inte visste om:


1. Jag silar min yoghurt - ja det är konstigt, men det finns inget värre än de äckliga fruktklumparna i yoghurten, bläää... Tur att det nu finns massa goda barnvänliga yoghurtar så jag slipper sila alla gånger :).

2. Jag har ketchup på mina fiskpinnar - mums!!

3. Jag håller på att lära mig grekiska och skulle gärna vilja flytta ut till en liten grekisk ö i framtiden.

4. Jag ÄLSKAR julen och allt som har med det att göra. Allt julpynt (inkl gran) åker fram första advent. (Jag har till och med börjat julpynta i oktober en gång då jag längtade så efter tomten haha).

5. Jag börjar gråta för allt och inget, vare sig det är sorgligt eller lyckligt, så bölar jag som en baby.

6. Jag är sockernarkoman!! Får jag inte en daglig dos av godis så klättrar jag på väggarna och hornen växer fram i pannan.

7. Jag har fobi för sjögräs vilket resulterat i att jag knappt badar i havet, inte ens utomlands...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards