Kristin

Alla inlägg under juni 2011

Av Kristin - 26 juni 2011 21:50

För 3e året i rad firade jag tillsammans med Fredrik och hans familj uppe i Skutskär, där dom har sommarstuga. Och som vanligt hade vi jättetrevligt  

Tänkte att det mesta får lov att visas i bilder, fast jag varit dålig på att fota...


Det mysiga och fina huset

 

I det här rummet bodde vi (kallas skatrummet pga gardinerna med skator)


 

Röda faran hade egen parkering vid "ladan"


 

Pappa och son softar i "bersån" under äppelträden

 

Bella var glad för sin nya leksak "bebisen"

 

Min fina Fredrik   

 

Det var fullt med fjärilar som verkade ha dessa blommor dom favorit

   

Jasminblommor som doftade himmelskt

 

Bella hade stenkoll i köket och höll koll på all mat *asgarv*

 

Skutskär är känt för sitt pappersverk som luktar blomkålssoppa *blä*, men vi har jämnt haft tur så det luktar inget hos Fredriks föräldrar

 


Vi var på en djurbutik som heter "Jennys hund och katt" och byggnaden är knallrosa!!!!    

Av Kristin - 21 juni 2011 13:22

Eftersom vi får låna Diza så ofta nuförtiden tyckte jag att det var dags för Röda faran att bli lite mer "hundsäker".

Jag har därför köpt ett baksätesskydd och säkerhetsbältessele (vad långt ord det blev hehe)


På ÖB hittade jag ett sånt här baksätesskydd och det funkar jättebra (plus att det var billigt  



På mekonomen köpte jag en sån här säkerhetssele

   

Av Kristin - 20 juni 2011 11:36

Nu är det dags att ta tag i mina naglar....de är katastrof!!! De växer som ogräs men går av och skivar sig och allt därtill. Så jag var inne på Kicks häromdan och fråga om nåt och då fick jag med mig denna hem:


Den skall man använda i 14 dar och då ska man kunna märka en ganska stor skillnad. Så vi får väl se hur det går... Fortsättning följer...

Av Kristin - 18 juni 2011 23:10

Började dagen med att åka till Märsta och träffa Lelle och hennes kille. Dom är på soffjakt och har letat överallt efter den perfekta soffan. Nu skulle dom ge Märstas ena möbelaffär en chans...men icka sa nicke...det gick inte vägen...


Åkte hem och tog mig till Camilla och barnen. Vi drog till ICA Maxi och handlade lite innan vi begav oss hem och plockade upp Diza. 

Resten av dagen har jag spenderat med Camilla, Diza och barnen. Det har varit jättekul och trevligt och jag tror att Diza har trivts väldigt mycket med att kunna ligga ute i trädgården och slappa.


Lite fotboll nere på grusplan

 

Alice är ute och går med Diza

 

Diza trivs med att ligga på gräsmattan...



  

Alice och Felix ville ha modevisning i väldigt lite kläder och väldigt för stora skor hahahahaha   



  

Av Kristin - 15 juni 2011 23:58

Häromdan var jag och hälsade på Kattis. Hennes lilla Saga har verkligen blivit en gammal tant, men ack så söt sådan  


     

Av Kristin - 12 juni 2011 10:37

Jag kanske ska börja med att poängtera att jag vet att det inte är MINA fåglar, men jag kallar dom för det eftersom dom kommer till mitt fönster och äter upp all min fågelmat. Dom är sååå söta och ibland sitter dem 3-4 st och försöker äta samtidigt och så smågnabbas dom hihi... Hör och häpna, jag har till och med en hackspett som kommer ibland och äter, det ni!


         

Här är han, Herr hackspett!!!

   

Av Kristin - 11 juni 2011 19:19

Idag fick jag ett ryck och tyckte att nu får det vara nog, det är dags att plantera på balkongen. Sagt och gjort, jag packa in mig själv i bilen och drog till plantagen och shoppade.


Så här såg det ut när jag kom därifrån....



...och så här blev det när det var klart

    

Kryddlandet

 

Murgrönan som vaktas av grodan



Tomatplantorna


 

Och Busters orkidé fick en söt liten stöttepinne  

   

Av Kristin - 11 juni 2011 01:37

I helgen som var åkte mamma och jag ner till Geneve för att hälsa på min kusin Ine och bara relaxa. 

Kom dit på lördag eftermiddag och hann med en skön stund hemma hos Ine med lite rosé på balkongen innan det bar av in till stan för middag med Tormod och Otto. Väldigt mysigt och god mat!

 



På söndag var vi uppe med tuppen och käkade frulle och tog det lugnt. Vid tolv kom Tormod och plockade upp oss för att dra till aqualand. Vi stannade för en lunch i Vevey innan vi hamna på aqualand.

Det var jätteskönt att få bada, sola lite och åka massa vattenrutschbanor!! en var supercool. Det var en total bäcksvart tunnel som gick hit och dit, runt runt!!! Helhäftig!!! På vägen hem körde vi förbi lilla byn Evian så jag var såklart tvungen att ta bild på Evianskylten (lite långt ifrån kanske, men men...)   

 

På kvällen tog vi det lugnt och käkade middag framför TV´n.


Måndag var vi uppe med tuppen igen. Vid lunchtid drog vi in till stan och gick på SPA. Det var såååå skönt!! Helkroppsmassage och sen bad i ett liten jacuzzi med nåt som liknade jordgubbsmjölk. Varmt och skönt var det iaf och såg precis ut som på bilden

   

Avslutade eftermiddagen med lunch och lite shopping innan vi drog hem och åt middag framför TV´n igen.


Efter en underbar helg med massa slappande och relaxande bar det av hem till Sverige igen på tisdagen...


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards