Kristin

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kristin - 31 oktober 2011 23:58

Ja det är tydligen jag som är en fena på att göra grimaser när jag koncentrerar mig på något.

Iaf enligt min pojkvän som glatt skrattar åt mig medan jag bestämt nekar att så är det inte.

Men nu har jag märkt att jag är ju hemsk när det gäller grimaser. Så fort jag gör något ansträngande (speciellt på jobbet) eller koncentrerar mig så gör jag helt hemska grimaser, typ som dessa:


   


  



Av Kristin - 28 oktober 2011 13:58

I förra veckan blev Saga en ängel. Garpenborg´s Saga som hon hette i stamtavlan var lite av min "väg" till hundägande. Jag lärde känna Kattis (Sagas ägare) när vi bodde grannar i Märsta för massa år sen och Saga, som normalt sätt hade väldigt svårt för att lämna Kattis sida, hade inga problem att vara hos mig och min dåvarande kille Daniel. Hon trivdes som fisken i vattnet. Det var Kattis som introducerade mig och Daniel för Buster. Det är nämligen så att Saga och Buster har samma uppfödare och ännu roligare är att dom är födda med en dags mellanrum och har därmed vuxit upp tillsammans de första 8 veckorna av deras liv och till och med diat av varandras mammor. 

Saga och Buster kom väldigt bra överens och det var aldrig nåt gruff eller problem mellan dom. Dom var alltid så glada att se varandra  . Och nu tror jag att dom har hittat varandra igen där uppe i himlen  


                  

Av Kristin - 24 oktober 2011 19:08

I slutet på förra veckan fick jag veta att IKEA har börjat sälja julsaker och igår när vi åkte till ICA Maxi för att storhandla fick Fredrik nästan dra mig från julavdelningen. Och till råga på allt så damp senaste numret av Allt i hemmet ner i brevådan idag och gissa vad.... Jo det var jultema!!!

Det är ju precis som att julen kallar på mig. Jag vill handla allt och lite till!!! Jag måste verkligen intala mig själv att inte köpa nåt nytt för vi ska ju faktiskt flytta snart och man vet ju inte ifall allt passar i nya lägenheten (även om jag gärna vill intala mig det).

Hur ska det här sluta????


 



Av Kristin - 24 oktober 2011 17:11

...med denna snapskalender   


 

Av Kristin - 18 oktober 2011 18:31

Igår var jag uppe på Sigtunahems kontor och skrev på kontraktet!! Sååå himla skönt! Nu är det bara att räkna ned dagarna och så småningom börja packa lådor och ordna med adressändring och sånt där tråkigt tjafs.

Jag har redan börjat gallra ordentligt i alla skåp och källaren har fått sig en redig omgång. Jag bara längtar efter att få fylla alla skåpen i den nya lägenheten   


 

Av Kristin - 14 oktober 2011 12:19

Hittade några bilder på drömslottet som det ska se ut. Visst är det en dröm   hihihihi...


       



Av Kristin - 14 oktober 2011 11:58

... och inte vilket slott som helst, utan My Little Ponys drömslott!!

För nån vecka sen rensade jag i källeren och kom över mina gamla leksaker. Däribland fanns bland annat My Little Ponys drömslott anno 1988 (ungefär).

Jag kommer ihåg att jag fick det i julklapp av min farmor och farfar och det var nåt av det finaste jag sett. 

Nu har detta drömslott fått gå i arv till lilla Alice och hon verkar gilla det skarpt  


Kolla in solblekningen hehe   (den ska vara rosa och inte orange-rosa)

    

Av Kristin - 13 oktober 2011 11:37

Tjoho!!! Vi ska flytta!!! Den 1 januari går flyttlasset till en 3:a på Glimmervägen. Vi var och kollade på den häromdan och den är jättefin!!! Jag vill flytta NU!!!


     

Kolla in den ENORMA balkongen - hur stor som helst!!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards