Kristin

Alla inlägg under juni 2013

Av Kristin - 30 juni 2013 20:11

Idag tog jag bilen till Alvik där jag mötte upp My och Nell och tillsammans drog vi in till stan.
Vi började med att käka lunch på Drottninghof och det slutade med att vi blev kvar där i nästan 3 timmar.
Sedan tog vi en liten tur längs Drottninggatan och spanade lite i affärer innan vi begav oss hem igen.

Självfallet lyckades jag köra fel när ja skulle hem och hamnade i stan... tål att sägas att detta är inte första gången det händer...

Av Kristin - 29 juni 2013 18:03

Idag packade Anna och jag in hundarna i hennes bil och gled in till Uppsala för lite stadsvandring och fika.

Det var supermysigt med perfekt väder och självklart perfekt sällskap oxå ;)


 

Av Kristin - 29 juni 2013 17:39

Igår åkte Fredrik och jag in till stan för att gå på bio. Det började inte direkt så perfekt å vi hamande i värsta köerna som började redan innan Solna. Det tog alltså från Solna (ungefär) in till City (vid Kungsträdgården) EN HEL JÄVLA TIMME!!!!! Mina ben skakade när jag klev ur bilen efter att vi parkerat. Hajja att sitta med dragläget hela tiden....


Hur som helst.... när vi väl parkerat gick vi till Pizza Hut och käkade. Jag bara ÄLSKAR deras pepperonipizza. Fredrik tycker jag är jättetråkig för att jag aldrig tar nåt annat, men varför skrota ett vinnande koncept? ;)

Fredrik käkade en jättegod lasagne med svamp (den skulle jag kunna tänka mig att ta nästa gång.... kanske....)

 


Sedan gick vi till Rigoletto för att kolla på "Man of steel".

Fredrik hade varit på nåt som heter VIP-bio när han var i Polen förut och det var tydligen jättebra. Det fanns en lounge med gratis bar, popcorn med påfyllning och fotöljer/soffor att sitta i och kolla på filmen.


Här i Sverige är det lite snålare....

Du pröjsar alltså ca 250 spänn för en biljett. Då ingår en dricka och popcorn. 

Vi kommer dit, och ja det finns en "lounge", dvs en avskild del en våning upp med några barbord och stolar.

Ja det fanns en bar, men inget var gratis. Ja man fick en dricka och en popcorn, men popcornpaketet var inte speciellt stort.

 


Så kom vi då till fotöljerna. Det var skinnstolar (påminde lite om kontorsstolar med hög rygg) som visserligen var bekväma men inget utöver det normala. Man hade dock lite mer benutrymme än normalt.

Det som var lite synd med VIP-delen är att den befinner sig ovanför den "vanliga" biodelen, dvs som en balkong bakom/ovanför de andra i salongen vilket medförde att man kom ju så himla långt bort från bioduken.

 


Summa summarum...  Vi hade en jättemysig kväll men detta var första och sista gången jag går på VIP-bio, iaf här i Sverige =)

Av Kristin - 29 juni 2013 11:20

Tänkte köra ett eget inlägg för en av produkterna som jag fick med i månadens glossybox. Det är sminkborttagningen från L´oréal. 

Ja vad ska man säga... den var inte som jag hade hoppats på... eller den var skit helt enkelt.

Man ska ta den här oljan på fingrarna och massera in i ansiktet och var man nu än kan tänka sig ha smink.

Jag började gnugga runt ögonen för att få bort min mascara och jag fick lov att gnugga ganska mycket. 

ETT HETT TIPS!!! Öppna för guds skull inte ögonen medan ni har oljan runt/på ögonen. Jag trodde jag skulle bli blind!

Det sved lite och allt var som i en dimma, lite som att försöka titta under vattnet när det är saltvatten.

Lyckades iaf till slut få all mascara att försvinna och det mesta av oljan som var inne i mina ögon.

Men resten av min vakna tid fick jag gå runt och blinka lite extra mycket då det fortfarande sved lite i ögonen.


Idag ser jag att jag är lite röd runt ögonen där jag fick gnugga lite extra.


Så summa summarum... du kan lika gärna använda vilken olja som helst för det skulle förmodligen funka lika bra/dåligt.


 

Av Kristin - 27 juni 2013 20:23

Har inte hunnit prova nåt ännu men jag återkommer

Av Kristin - 27 juni 2013 19:30

.... alla SAND-lådor håller hus :-) Dom försökte gömma sig men jag hittade dom...

Av Kristin - 25 juni 2013 19:26

Jag har fått helt dille på Coleslaw så jag bestämde mig för att göra egen och det blev faktiskt helt okej :-)

Av Kristin - 19 juni 2013 22:53

Man slänger i godis såklart :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards