Kristin

Alla inlägg under oktober 2015

Av Kristin - 25 oktober 2015 13:58

Mia, Vilda och jag hade pysselkväll hemma hos dem igår. Det var kul och mysigt.
Diza var måttligt road...


Vilda hade även dansuppvisning:)

Av Kristin - 25 oktober 2015 02:04

För några helger sen var jag, mamma, min gudmor Kattis och hennes dotter Linnea (som min mamma är gudmor till) ute på deras landställe. Sååå himla mysigt och fint ställe.
Vi åt gott, vi drack gott och vi njöt av varandras sällskap.

Av Kristin - 20 oktober 2015 23:53

Har varit en härlig sommar men orkar inte gå in alltför djupt på de mer vardagliga sakerna så jag kör massa bilder istället.

Av Kristin - 20 oktober 2015 23:46

I somras fyllde the one and only Tormod 40 år. Han hade planerat en stor fest hemma i Genève.
Jag trodde först inte att jag skulle kunna komma och hade tackat nej. Lyckades dock klämma in en weekend och bestämde mig därför, i samförstånd med några andra gäster, att vi skulle hålla det hemligt för Tormod.

Ine hade kommit på idén att göra en liten show med Eurovisionlåtar, eftersom Tormod fullkomligt älskar Eurovision.

Vi började därför redan runt midsommar, när alla var på besök i Sigtuna, planera för hur detta lilla nummer skulle se ut. Vid det laget kunde ju inte jag komma så jag var bara med och hjälpte till i planeringen.
Showen skulle heta Tormovision, det säger ju sig själv.

Det planerades via mail, sms, facebook etc... Allt i hemlighet såklart där endast ett fåtal visste om vad som hände.

När helgen närmade sig flög jag ner på fredag förmiddag till Genève och hela dagen såg jag till att hålla mig borta från sociala medier och meddelade alla som hade någon som helst kontakt med Tormod att jag var ABSOLUT inte i Genève hahaha...
Vid ett tillfälle när vi passerade Tormods hus, gömde jag mig under en jacka i baksätet på bilen.


Fredagen tillbringades iaf uppe i fjällen i gassande sol där vi åt gott och tränade på showen med kossorna som publik.

På lördagen körde vi genrep och när det var dags för festen att börja körde jag över alla andra som bodde hos Ine medan jag själv åkte hem för att återvända senare.
Fick samtal två timmar senare att det var dags att komma så jag parkerade en bit ifrån huset och smugglades sedan in genom garaget.
Bytte om till showen och sedan körde vi det som kan räknas som det bästa uppträdandet EVER!!!
Det tog ett par minuter innan Tormod fick syn på mig men när han gjorde det så tappade han verkligen hakan. Det var sååå häftigt att se hans reaktion :)

Resten av kvällen njöt vi av mat, bra musik och självklart badande i poolen, med kläder på :) :) :)

Av Kristin - 19 oktober 2015 16:21

Efter badet i betarsjön drog vi till Nordantjäl (stavningen??).
Där var vi förra året också och tältade. Jättemysig liten badplats typ, som detta år hade fått tillökning av 3 små tjurar. Vi döpte dem till Bruno, Svante och Ferdinand.
Dem var supersöta men frågar du Diza kanske svaret skulle bli annorlunda. Hon var inte mäkta imponerad och försökte stundvis skrämma bort dem genom att morra och yla på dem utan något som helst resultat haha :D

Av Kristin - 19 oktober 2015 16:13

Andra dagen drog vi vidare norrut i lugn och ro.
Efter det som kändes som en evighet hittade vi äntligen någonstans att tälta. Det var ett naturreservat, som jag tror låg utanför Ö-vik men jag minns inte riktigt...

Mysigt ställe iaf men den natten var det riktigt kallt, enda nere på 4 grader!!! Till och med Diza frös så Fredrik delade med sig av sin sovsäck haha :D


Efter frulle och ihoppackande av tält etc så drog vi till Junsele och badade i betarsjön. Sjukt kallt men skönt att tvätta sig lite mer ordentligt än i älvarna (som var ännu kallare).
Diza trivdes som fisken i vattnet och lite sol fick vi iaf.

Av Kristin - 19 oktober 2015 16:05

Fredrik, jag och Diza packade in oss tillsammans med tält, liggunderlag och tusen andra saker i bilen och drog norrut.

Första natten tillbringades längs med inlandsälven utanför Sundsvall. Jättemysigt ställe som bland annat hade ett utedass med massa fina bilder på kungafamiljen :)

Av Kristin - 18 oktober 2015 22:58

Har varit osams med min blogg sedsan i somras så det har inte blivit något bloggande på väldigt länge. Ska dock bli ändring på det så jag kommer under morgondagen (kanske i natt också) att blogga ikapp lite grann. Kommer nog mest bli bilder i inläggen men ska försöka skriva lite också.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards