Kristin

Alla inlägg under juli 2016

Av Kristin - 31 juli 2016 22:52

Det var Enas sista arbetsdag hos oss i fredags så igår hade vi grillmiddag för henne hemma hos Nattis.
Gott grillat, dricka och sällskapsspel som avslutades med utekväll och dans.

Av Kristin - 30 juli 2016 17:25

Mötte upp Mathilda i Täby centrum och shoppade halva dagen. Hittade massa fina saker.
Lunchade på Vapiano. Vi åt risotto båda två. Det var jättegott!

Av Kristin - 25 juli 2016 19:05

Hängde med lillebror och Mathilda igår hemma hos päronen.
Diza fick bada i poolen och i regnet.


Solen tittade till sist fram efter ösregnet och då blev det grillning.


Avslutade kvällen hemma med att chilla med Diza på balkongen.

Av Kristin - 23 juli 2016 18:28

...som dessa gör att det är svårt för både tvåbenta och fyrbenta att vara ute längre perioder. Diza får korta prommisar under dagen och långpromenad sent på kvällen när solen gått ned.
Idag har jag duschat av henne två gånger redan. Hon torkar på en pisskvart känns det som.


Jag har dragit igång den stora fläkten i vardagsrummet. Den är kanske inte vacker men fyller en väldigt bra funktion.

Av Kristin - 22 juli 2016 00:57

Diza letar efter alla slags djur som kan tänkas bli slakt och Fredrik spelar Pokemon Go.
Vi fick syn på en stackars förvirrad igelkott som irrat sig ut på vägen. Jag fick hålla Diza för kung och fosterland medan Fredrik motade in den i en skogsdunge.

Det är inte första gången Diza försöker ge sig på en igelkott. Denna gången såg vi den i tid för att stoppa henne men hon har för några år sen försökt ett par gånger att komma åt igelkottar och hon lär sig tydligen aldrig att dom sticksä. Jäkla tokhund!



Av Kristin - 18 juli 2016 10:25

Vaknade upp efter en natt på hotell. Fortfarande i Sevilla.
Efter frukost packade vi ihop oss och checkade ut från hotellet.
Vi hade ett litet sightseeingstop innan vi skulle åka hem till Marbella och det var den stora katedralen i Sevilla.

Kristoffer Columbus grav


Efter sightseeingen begav vi oss hemåt men stannade på flygplatsen i Malaga för att hämta mitt bagage.
Ingen har nog varit så glad för att se sitt bagage som jag


De sista två dagarna på semestern spenderades i Marbella i lägenheten, vid poolen samt på restaurang.

Av Kristin - 17 juli 2016 23:23

...firades inne i stan med Fredrik, Mathilda och så självklart födelsedagsbarnet himself.

Vi strosade runt i stan och fikade innan vi avslutade med matkoma på TGIF.


Efterrätten hann jag inte ens fota för den slank ner så fort ;)

Av Kristin - 17 juli 2016 10:31

Då fortsätter vi resan.
Vaknade som sagt upp i Sevilla hemma hos Manolo efter att äntligen fått sova ett par timmar i streck. Så skönt!
Efter lite frukost så bar det av in till centrum av Sevilla där jag äntligen fick förenas med kusinerna.
Vi skulle bo på hotell så det var raskt upp på hotellrummet där jag tog en snabbdusch.
Kusinerna hade fått strikta order om att ta med kläder till mig. Mitt bagage var ju kvar i Barcelona och kunde inte flygas till Sevilla utan skulle gå till Malagas flygplats.
Alltså hade jag inga kläder förutom de jag hade haft på mig i 2 dygn.
När jag fått på mig ett hopplock av kläder så bar det av in mot centrum för lite sightseeing. Det var bra att vi hade med Manolo som kunde berätta om allt vi såg.



Efter massa sightseeing var det dags för en liten lunch. Den lilla lunchen blev en lååång lunch med kanske lite för mycket dricka för några hehe... Men vi hade supermysigt med massa skratt, sång och barnförbjudet snack.


Eftersom lunchen drog ut på tiden så blev det en snabbvisit förbi hotellet för att byta om till finkläder (japp, kusinerna hade fått med sig finkläder till mig också).
Sedan tog vi en drink uppe på hotellbaren på taket innan vi drog iväg till en lokal liten restaurang för middag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards