Kristin

Alla inlägg under mars 2018

Av Kristin - 28 mars 2018 23:41

I söndags var det våffeldagen så då lagade jag våffelsmet och åkte över till mamma och pappa och åt våfflor. Hann knappt ta kort på våfflorna innan de var slut.



Till middag blev det potatismos, brunsås och det som skulle blivit sojafärsbullar. Tills jag brände fast dem i pannan och de gick sönder när jag försökte få loss dem.
Nåja... gott blev det iaf till slut trots att det blev färs istället för bullar.

Av Kristin - 24 mars 2018 22:30

Idag var vi iväg till djuraffären med Diza för att köpa skor till henne. Hon har de senaste 2-3 veckorna haft problem med främst framtassarnas trampdynor och har problem att gå på gångvägen där det finns massa grus samt i snön som mestadels har rätt så hård skare.


Med dessa skor, som mer påminner om vantar, verkar hon vilja/kunna gå överallt obehindrat och hon är mer eller mindre helt oberörd över det faktum att hon har "vantar" på tassarna.


Sedan bar det av till biltvätten för att ge min bil lite extra kärlek.



Väl hemma var det dags för middag och idag testade jag att göra stroganoff med tofu. Det blev rätt ok men jag hade nog kunnat krydda det lite till för det blev rätt så klent i smaken.



Resten av kvällen har spenderats på soffan, dels powernappande, dels tittade på Youtube för att få inspiration till veganska recept.

Av Kristin - 22 mars 2018 21:36

Förhoppningsvis är det så. Det känns i alla fall så på dagarna. Solen har varit framme flera dagar på raken och det är så skönt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards