Kristin

Alla inlägg under juni 2018

Av Kristin - 24 juni 2018 14:06

En av orsakerna till att vi åkte till Chamonix var att ta oss upp i fjällen och gå runt lite. För att göra en lång historia kort kan man säga att de instruktioner vi fick av turistinformationen inte riktigt gick att följa så vi gick lite fel och hamnade på en dels förbjuden vandringsled samt att det inte var en liten kort, enkel promenad. Nästan 3 timmar tog det med livet som insats stundtals. Men vackert som bara den!!

Av Kristin - 22 juni 2018 21:12

Måndag förmiddag kom Otto förbi hemma hos Ine och körde ett träningspass med oss. Ine hade förvarnat att det inte skulle vara så jobbigt och att man knappt blir svettig. Lätt för henne att säga som tränat med honom i nästan 3 år. Vi andra var helt slut och genomsvettiga men det var skönt för kroppen att få sig en rejäl genomkörare.



På eftermiddagen styrde vi kosan mot Chamonix. Vi hade hyrt ett rum på hotell i två dagar för att komma bort från stan och vandra lite i fjällen (återkommer till det i ett annat inlägg). Spatserade i stan och käkade middag på ett ställe som luktade ost. Deras specialitet var självklart ost.

Av Kristin - 22 juni 2018 20:57

I söndags drog vi iväg på lite sightseeing utanför stan. les Gorges du Pont du Diable är en ravin (typ) som man går ner i med en guide. Det tar ca 40 min och var fantastiskt spännande och fint men också lite läskigt.

Av Kristin - 22 juni 2018 20:47

I lördags var det dags för marknad. Vi promenerade ned till lilla centrumet i Ferney Voltaire och handlade massa gott. Jag älskar marknader utomlands. De har så mycket gott och så mycket av allt.



Efter marknaden blev det lite solande innan det var dags för matchen mellan Island och Argentina. Vilken rysare och vilken insats av Island. Riktiga vikingar!


På kvällen var vi på BBQ hos Tormod och Otto. Det var jättetrevligt och knappt ett enda kort blev taget. Snodde denna av Disa som jag tyckte var riktigt cool.

Av Kristin - 16 juni 2018 13:14

I år for vi till Frankrike/Schweiz på kusintur. Ine har flyttat från Geneve (Versoix) till Ferney Voltaire i Frankrike så vi utgår från henne i år. Tanken är att ta lite dagsturer och bara ha det skönt och umgås med varandra.
Första kvällen (torsdag) tog vi det bara lugnt hemma men igår var det Disas födelsedag så vi slappade hela dagen och solade lite för att sedan dra och käka på Café de Paris. Det är sååå gott!!!


När man njuter för fullt :)



Cruella de ville, släng dig i väggen!

Av Kristin - 11 juni 2018 09:04

Eftersom det var rena rama högsommarvärmen i lördags så fick vi åka ner och svalka Diza som vanligt. Tycker så synd om alla djur i den här värmen.


             


Av Kristin - 11 juni 2018 08:50

Efter veganmässan i lördags var det dags för min sista ridlektion för den här gången (jag har redan anmält mig till hösten). Jag hade med mig paparazzi-Mathilda som dokumenterade allt (dels för att min bror inte riktigt tror på att jag rider). Jag fick rida GG (Giuseppe Garibaldi), världens snällaste och coolaste häst.


                               

Av Kristin - 11 juni 2018 08:39

i lördags morse var jag uppe i ottan för att plocka upp Mathilda och dra till Nacka för vegomässan. Vi var där 2 timmar innan de öppnade och det var tur det. När vi kom var det ca 10-15 pers på plats och inom en halvtimme var det nog över hundra pers.

Väl inne på mässan blev det en hel del provsmakande och lite shopping och när klockan var kavrt i tolv kände vi oss både mätta och belåtna så då drog vi hem till Sigtuna.


                         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards