Kristin

Av Kristin - 25 november 2017 22:17

Avslutade vår Thailandsresa med två dygn i Bangkok på lyxhotell. Vi trodde att vi hade bokat ett hotell som hade lite lyx bara men höll på att få en chock när vi rullade upp med taxin vid lobbyn. Snacka om att känna sig som folket från landet som hamnat helt fel...

Hotellet var helt fantastiskt med en superfin svit på 56:e våning (samma våning som Hangoversviten finns på). Fantastisk utsikt från balkongen, underbar personal, svindyra drinkar högst upp i baren och en hotellfrukost to die for.

Av Kristin - 24 november 2017 13:29

Ännu en dag hyrde vi båt och åkte ut till en närliggande ö. Där var det tyvärr inte så öde. Visserligen var vi nästan ensamma när vi kom på morgonen men det fylldes snabbt på med folk så man märkte att det var ett populärt ställe.

Dagens fylldes av snorkling ( jag dök efter min första lilla snäcka), bad, sol och sandslottsbygge. En riktigt härlig dag.

Av Kristin - 24 november 2017 13:13

En av dagarna hade vi hyrt en båt för att åka ut till en av öarna utanför Pattaya.
Vi började med att stanna förbi en ö full med apor och matade dem med bananer.
Det var lite läskigt men sjukt fascinerande. Det kändes som att man var med på animal planet.

Sen fortsatte vi till en liten ö med en öde strand där allt möjligt konstigt hade spolats upp på stranden, bland annat denna plastgran...

Vi hade en fantastisk dag med sol och bad. Jag var som fisken i vattnet och plockade säkert 2 kg snäckor. Jag brände mig även på en manet, en ny upplevelse...

Plötsligt dök det upp en stor varan som blev sugen på vår mat. Tur att vi hade personal med oss som kunde hålla den på avstånd.

Av Kristin - 24 november 2017 11:27

De flesta dagarna började med frukost på stranden och sen tillbringade man resten av dagen där med sol, bad, massage och god mat.

Av Kristin - 24 november 2017 10:40

Första dagen i Pattaya gjorde vi inte så mycket. Var ganska seg, så det blev bara middag och en lugn kväll.
Andra kvällen blev det desto blötare. Vi tjejer hade inte planerat att dricka men sen gick det som det gick och drinkarna rullade in en efter en.

Av Kristin - 23 november 2017 23:45

För 4 veckor sen bar det av ner till Lund. Mitt mission var att lämna av jycke och hund till lillebror och Mathilda som skulle ha henne när vi var i Thailand.
Med mig på resan ner hade jag Mathilda. Skönt med sällskap när man ska åka så långt. En resa som för de flesta tar 5-6 timmar tog 9 timmar för oss. Man kan säga att vi gillar att stanna och sträcka på benen/kissa/äta etc...
Första stoppet blev i Rosersberg, dvs 15 min efter start. Vi var hungriga och ville ha frukost :) Sen blev det en del stopp till längs vägen inklusive godisinköp på ett flygplan.

Av Kristin - 23 november 2017 12:32

Nu har det gått flera veckor sen jag uppdaterade här på bloggen. Jag har hunnit vara en snabb vända nere i Lund och tre veckor i Thailand. Så tanken är att slänga ut ett par inlägg idag och imorn.

Av Kristin - 22 oktober 2017 12:54

Åker till Thailand om en vecka och det har varit en del som behöver planeras och inhandlas inför resan. Diza ska ner till Lund till lillebror och Mathilda. Hennes packlista är nästan längre än min egen.
Så allt detta har resulterat i att jag behövt beställa och inhandla saker för att få ihop allt. I fredags åkte jag ner till lilla ICA och hämtade 3 paket (tur att jag tagit med min IKEA-vagn annars hade jag inte orkat bära).

Sen drog jag en snabbis till Väsby centrum för att köpa present till Melina. Gick förbi Glitter och höll på att smälla av. Dom har börjat med julsmycken. Panik!!! Vågade inte titta för noga för då hade det varit kört för min plånboks skull.

I lördags var det dags för kalas. Milton och Melina hade gemensamt i år så det var fullt med folk och presenter i mängder.

Idag blir det ganska lugnt. Har tvättstuga och ska gå en liten prommis med Lotta och Tintin tror jag.