Kristin

Alla inlägg under januari 2017

Av Kristin - 28 januari 2017 18:19

Än en gång har Mathilda och jag varit ute och farit. Inte så långt denna gång dock. Ca 5 min bilväg hemifrån så finns en gård, Österby gård, som bland annat säljer närproducerat kött från egen gård och massa andra närproducerade/närodlade och ekologiska varor.

Jag har länge letat efter ett ställe som säljer kött som är närproducerat men som också tänker på djurens bästa.
Dessa kossor som bor på gården har stora hagar att gå och beta i på sommarhalvåret och kalvarna får gå tillsammans med sina mammor länge och väl och tas inte från dem efter bara någon dag i livet. DET är viktigt för mig.

Kom iaf därifrån med två olika korvar, lite bröd och jättefina ägg från gårdens höns.


Glömde ta bilder inifrån butiken så jag lånade två bilder från deras facebooksida.


Korven var suuuupergod. Det gör sån skillnad i smak när det inte finns massa skräp i som utfyllnad.


Älskar att alla äggen jag köpte har olika färg och storlek. De är så fina.

Av Kristin - 28 januari 2017 17:03

Igår innan jobbet drog Mathilda och jag till Mall of Scandinavia.
Siktet var inställt på lagerhaus och LUSH!!!
Lagerhaus avklarade vi på 5 min, lush tog ca 45 min. Allt skulle luktas på, kännas på och testas. Älskar lushpersonalen. De är alltid så trevliga, snälla och väldigt pålästa. Det känns verkligen som att de vet vad de talar om och vet dom inte så säger dom det.

Det blev iaf lite saker från lush denna gång också :)

Av Kristin - 25 januari 2017 21:43

Idag blev jag bjuden på lunch av min underbara gudmor. Vi har inte setts på evigheter så det var kul att sitta ner och prata och äta god mat.
Vi har bestämt oss för att träffas snart igen tillsammans med min mamma och hennes guddotter, som även är min gudmors dotter.
Längtar!!!!


Av Kristin - 23 januari 2017 15:39

Hängde hos Lelle i helgen. Vi tog det mest lugnt eftersom hela familjen var lite krassliga.
Tog som vanligt knappt några andra bilder förutom på mig och Elisa med snapchatfilter.


Snacka om "galna professor frilla"!!!

Av Kristin - 22 januari 2017 12:03

I fredags efter jobbet drog jag iväg på 30-årsfest. Det var surprisefest för Jimmy som fyllt 30. Jag missade tyvärr middagen för att jag var tvungen att jobba. Det tog jag igen genom att dansa natten lång tills det var dags att åka hem med pumpan, precis som Askungen. Hade dock inte tappat någon sko men fötterna höll på att ramla av pga smärta. Värt det alla ggr om. Älskar att dansa!!!
Som vanligt tog jag knappt några bilder.


Japp det är jag i glitterleggings!

Av Kristin - 14 januari 2017 18:13

Drog till My och Nell idag och hälsade på ett par timmar. Vi slappade och kollade på youtube och lyssnade på musik.
Nell fixade mitt hår och bjöd in till självaste Mälodifästivalän hahaha...

Av Kristin - 6 januari 2017 22:54

Nyårsafton tillbringades hemma hos päronen med Fredrik, lillebror och Mathilda samt grannen Karin.
Det var väldigt mysigt med god mat och trevligt sällskap.
Mathilda och jag spelade sällskapsspel för oss själva då vi var de enda som var nyktra.

Tog som vanligt alldeles för lite bilder så det blev på maten innan den var tillagad.

Av Kristin - 6 januari 2017 22:10

Idag bar det iväg in till stan för lite shopping med Mathilda. Jag hade fått presentkort på lush och lagerhaus så nu skulle dem komma till användning. Och det gjorde dem också.

Först in på lush. Jag hade skrivit en lista på vad jag skulle ha så tjejen i butiken fick jobba hårt. Men jag kom därifrån med allt jag hade skrivit på listan.

Saknas några saker på bilden dock.


Efter lush skrek magen efter mat så vi gled in på friday och tog en matpaus.
Såååå gott!!!!


Sedan var det dags för lagerhaus och där blev det lite småsaker men det bästa var denna vattenflaska. Sååååå snygg!!! I'm in love!


Sedan gled vi runt och tittade lite i olika butiker, bland annat Monki, där dessa örhängen inhandlades (ja jag vet att jag inte behöver fler örhängen...)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards