Kristin

Alla inlägg under maj 2009

Av Kristin - 20 maj 2009 18:20

Jaha, då har man lyckats paja ryggen igen =O(.

Har ju varit och röntgat ryggen och går sedan en tid tillbaka hos sjukgymnast för att träna upp min rygg (och framförallt ben och rumpa som är för svaga *skäms*). Det har varit ganska bra tills för nån dag sen då jag börja känna av lite i ryggen, men ignorerade såklart det (dum som man är).

Nu får jag sota för det!!! Kan inte gå utan att halta som en gamling, och böja sig framåt är inte att tala om. Sitta kan jag göra en stund sen gör det för ont så då måste jag upp och röra på mig. Jag tror att det även är en nerv som sitter i kläm för smärtan går från ryggen ner i högra skinkan och höften. Så nu tar jag det superlugnt på jobbet, inga tunga lyft eller flytt av containers. Jag är förpassad till kontoret och Farligt Gods-hörnan.

Av Kristin - 17 maj 2009 12:02

Igår var det premiär för badkaret hemma...för Buster iaf :).

Jag fick börja med att hjälpa honom i badkaret för han skulle ju absolut inte hoppa i själv. Det var ju ett konstigt sätt att bada på tyckte han, han är ju van vid dusch där man bara kliver i. Men med lite frolic vid badkarskanten så gick det galant =O). 


Av Kristin - 17 maj 2009 11:55

Av Kristin - 16 maj 2009 00:10

Idag gick vi på långpromenad ner till strandpromenaden så Buster fick chansen att bada lite. Tyvärr hade jag bara den dåliga kameran på mobilen men det får duga för den här gången =O)

Av Kristin - 14 maj 2009 16:05

...dvs Buster(!!!) har mer än sagt sitt vad gäller att prutta!!! Det var rena rama Tjernobyl-katastrofen igår kväll!!! Vi höll på att gasas ihjäl och inte märkte Buster själv något. Han sov och snarkade högljutt medan det mer eller mindre var vidöppet i andra änden *asgarvar*!!! Inte kan jag komma på vad det skulle kunna vara som orsakat detta tillstånd. Han har inte fått något speciellt utöver det normala att äta, men det förstås, han har väl kanske hittat nåt riktigt smarrigt ute i nån buske eller så och stoppat i sig =O)

Av Kristin - 10 maj 2009 10:48

Buster har fått en ny kompis som än så länge lever...Det har bara gått 16 timmar sen han fick den men det är väldigt lång tid med tanke på att gosedjur brukar ha en medellivslängd på ca 5 min *asgarv*!! Så vi får se hur det går framöver, om den kommer få leva eller sluta sina dar som de andra stackarna...

Av Kristin - 9 maj 2009 15:40

Idg har det verkligen varit av och på väder. Sol lite titt som tätt och en himla massa vind. Ikväll kan det eventuellt bli lite "vatten" för Busters skull. Han är skitig och behöver ett bad :). 

Var nere hos päronen och körde lite övningar med Buster i deras trädgård och sedan trotsade vi "stormen" och tog ett spår. Det gick faktiskt himla bra trots att det blåste en hel del. Han kom av sig en gång men hitta tillbaka till spåret ganska snabbt.  


För er som är intresserade så har jag för tillfället lagt ner Busters hemsida. Tyckte att det blev för dyrt att ha den hos dinstudio så jag ska nån gång i framtiden ta mig tiden att skapa en egen, men så länge så får ni nöja er med bloggen =O). 


Nu ska jag göra mig i ordning att åka till IKEA - jippie!!!

På återseende (eller återhörende kanske man ska säga...?!) 

Av Kristin - 2 maj 2009 09:09

Igar var det ju världens skönaste väder.... hur skönt som helst. Tog mig upp ganska tidigt och satt ute i solen med Camilla, Alice och Buster såklart. Efter ett tag kom även Camillas mamma och hängde med oss. Det var så skönt att bara ta det lugnt. Efter lite mellis så promenerade vi ner på stan och gick längs med strandpromenaden. Det var jättetrevligt och det var hur mycket folk som helst. Det märktes att folk var lediga och att det var fint väder. Vi bestämde oss för att Buster skulle få premiärbada och Alice snappade upp på detta väldigt snabbt och pekade hela tiden på vattnet och skrek "bada bada" (lät dock mer som badda badda...haha).

Vet inte vem som var lyckligast när Buster badade, om det var Buster eller Alice =O). Synd att jag som vanligt glömde kameran, det hade varit lite kul med bilder på Alice som försökte ge Buster pinnar när han skaka på sig och blötte ner henne hihihihi....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards