Kristin

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Jag blir så jävla arg och ledsen!!!!

Av Kristin - 12 april 2010 00:10

Idag när My och jag åkte in till stan på kvällen gick vi till Friday´s i Kungsträdgården för att ta en fika. Klockan var ca 18:30 och det inte mer än 3-4 grader ute. När vi kommer dit ser vi att det står en hund kopplad utanför, men tänker inte mer på det. Vi går in och beställer det vi ska ha och bestämmer oss för att sitta på uteserveringen trots det kalla vädret. När vi kommer ut sitter hunden fortfarande kopplad, men som sagt, tänker inte så mycket på det. Ägaren kommer säkert snart.

Tiden går och vi hinner fika klart. Fortfarande inte ett spår efter ägaren!! Det har vid detta tillfälle gått ca 45 min och vi tycker märkbart synd om hunden som sitter kopplad utan något som helst tillgång till varken vatten eller underlag (det är endast ett par grader ute och den sitter/ligger på stenplattor).


Vi blev tvungna att gå därifrån men vände lika snabbt på klacken och gick tillbaka för att försöka hitta ägaren till den stackars hunden. Vi frågade inne på Friday´s om någon visste något, och efter lite luskande hittade de ägarna som satt och åt. Det var två typiska (ursäkta fördomarna) "pappa-betalar"-typer som satt och vräkte ut sig i varsin fotölj och hade verkligen inte bråttom att hämta sin hund. Vid det här laget hade jag redan varit ute och lagt min dunväst under hunden som verkade uppskatta detta. Managern för Friday´s var framme och påpekade att My och jag var oroliga för hunden, men grabbarna hade minsann koll på hunden genom rutan.

My och jag gick ut till hunden och kollade till den medan My ringde polisen för att se om dom kunde hjälpa till med något. Under tiden kommer ena killen ut och klappar lite på hunden. Vi frågar om det är hans hund och varför den fått sitta kopplad så länge utan varken vatten eller liggunderlag och påpekade att hunden verkade frysa och kan bli sjuk. Killen svarar med att "det går nog ingen nöd på henne, hon är van att vara ute mycket". Sedan påpekade han att det var onödigt att lägga min väst där för hunden löper och då kan den ju bli smutsig. Som om det skulle vara ett problem för mig - NEJ!!! Jag sa att jag bryr mig mer om hundens hälsa än nån jävla väst och att jag mer än gärna skulle offra alla mina klädesplagg. När killen sen gick in ropade My efter honom att detta var vanvård och till svar fick hon "ni kan kalla det vad ni vill". 


Vid det här laget var både jag och My gråtfärdiga och visste varken ut eller in. Hur fan kan man vara så jävla nonchalant och otacksam över att någon bryr sig.

10 min senare kom killarna ut och tog med sig hunden och gick utan att säga ett ord till oss. Vid det här laget hade hunden alltså suttit kopplad utan vatten eller liggunderlag i närmre 2 timmar i detta kalla väder!!!


Folk får kalla det vad dom vill och vill man inte ta till med så "hårda" ord som vanvård så tycker jag iaf att det definitivt är försummelse. Precis som man inte lämnar en hund i en varm bil under en sommardag så lämnar man inte hunden ute i kylan!!! 

  

 
 
Lelle

Lelle

12 april 2010 08:47

IDIOTER!! *morr*

http://www.lelleland.se

 
Ingen bild

Lillebror

12 april 2010 13:34

Vad sa Polisen då?

 
Ingen bild

Heidi

12 april 2010 16:49

Instämmer, man gör bara inte så! Inte bara att en hund inte ska va ute i kyla kontra i en varm bil, vad hade dom gjort om nån snott hunden? Dom e minst lika stöldbenägna som plånböcker, det e snabbt gjort att bara gå fram, en liten skenmanöver å vips, ingen hund mer... Men det tror jag inte att dom hade gråtit över efter vad jag förstår... Snacka om att utnyttja en varelse som ger å ger å ger å det ända dom vill ha i gengäld e vår kärlek å uppmärksamhet... Å jag tycker inte alls du var fördumsfull, du var bra mycket snällare än vad jag hade varit haha :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 21 september 2018 12:45

I onsdags var jag på ABBA-museet där jag visserligen redan varit två gånger tidigare men igår var jag på Åbergs museum i Bålsta. Trots att jag bor så nära så har jag ändå aldrig varit där. Det var iaf väldigt mysigt och kul. ...

Av Kristin - 9 september 2018 23:03

Förra helgen var Diza och jag hemma hos Lelle med familj. Elisa fick en doktorsrock med tillhörande accessoarer och det var, efter lite övertalande, en succé. Diza blev botad av doktor Elisa flera gånger under helgen och vi andra fick våra hjärtan oc...

Av Kristin - 14 augusti 2018 20:30

I helgen var jag hemma hos Mia för att fira Holly som fyllt 1 år. Är jag kom dit "kidnappade" Vilda mig så vi kunde pyssla och rita lite. Sen var det dags för kalas med tårta och paketöppning. På kvällen käkade vi gott. Vild...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:34

Förra helgen följde jag med Camilla till Knutby. Eller rättare sagt ca 1 mil utanför Knutby till Camillas föräldrar och deras grannar (kommer inte ihåg vad stället heter). Hur som helst, vi tillbringade kvällen hos Marie och Magnus med sällskap av de...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:25

Snöboll är vår nya familjemedlem som är en gammal dvärghamster som flyttat hem till oss på äldre dar. I hamstervärlden är gammal detsamma som över 2 år. Han är jättegullig men elak. Han bits! För att vara så liten och söt så gör det faktiskt rätt ont...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards