Kristin

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

GCB

Av Kristin - 11 april 2012 00:03

Här är ännu en serie jag börjat kolla på som jag gillar och som är störtskön - Good Christian Bitches. Så här står det på kanal5´s hemsida om serien:


Serien tar oss med till den välbeställda villaförorten Hillside Park i Dallas där vi möter en samling ”southern belles” som lever efter devisen mycket är mer. Här mäts lycka och status i skönhet, rikedom, den perfekta familjen och en god kristen livsstil.  Bibliska citat används flitigt som förevändning för mer eller mindre egoistiska ändamål. Glassiga sportbilar bryter mot trafikregler dock med bibelverser stripade på bakluckan. En iögonfallande djup urringning håller det diamantbeklädda korset bättre på plats. Och veckans söndagsgudstjänst blir den naturliga mötesplats där man kan stämma av det senaste skvallret. 
Här möter vi Amanda Vaughn som tvingas flytta hem till sin mamma Gigi efter att hennes man omkommit i en bilolycka tillsammans med sin älskarinna. Gigi, som är en mycket förmögen societetskvinna i Hillside Park, välkomnar dem med öppna armar och har bara ett krav om de ska bo hos henne – de måste gå till kyrkan varje söndag. Det här kan tyckas vara ett enkelt krav att möta, men Amanda var tidigare skolans elakaste tjej och hon har ingen större lust att träffa sina före detta mobboffer. Dessa har heller inte glömt hur Amanda förpestade deras liv och det står snart klart att några av de mest långsinta fiender du kan ha är - Good Christian Bitches.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 21 september 2018 12:45

I onsdags var jag på ABBA-museet där jag visserligen redan varit två gånger tidigare men igår var jag på Åbergs museum i Bålsta. Trots att jag bor så nära så har jag ändå aldrig varit där. Det var iaf väldigt mysigt och kul. ...

Av Kristin - 9 september 2018 23:03

Förra helgen var Diza och jag hemma hos Lelle med familj. Elisa fick en doktorsrock med tillhörande accessoarer och det var, efter lite övertalande, en succé. Diza blev botad av doktor Elisa flera gånger under helgen och vi andra fick våra hjärtan oc...

Av Kristin - 14 augusti 2018 20:30

I helgen var jag hemma hos Mia för att fira Holly som fyllt 1 år. Är jag kom dit "kidnappade" Vilda mig så vi kunde pyssla och rita lite. Sen var det dags för kalas med tårta och paketöppning. På kvällen käkade vi gott. Vild...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:34

Förra helgen följde jag med Camilla till Knutby. Eller rättare sagt ca 1 mil utanför Knutby till Camillas föräldrar och deras grannar (kommer inte ihåg vad stället heter). Hur som helst, vi tillbringade kvällen hos Marie och Magnus med sällskap av de...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:25

Snöboll är vår nya familjemedlem som är en gammal dvärghamster som flyttat hem till oss på äldre dar. I hamstervärlden är gammal detsamma som över 2 år. Han är jättegullig men elak. Han bits! För att vara så liten och söt så gör det faktiskt rätt ont...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards