Kristin

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Kristin - 12 augusti 2012 17:12

Idag var jag och hämtade Diza och sedan följde vi med Jorunn och mamma när de skulle gå runt Sigtuna och turista lite.

Vi började med att ta en rask sväng till Haga kyrka för Jorunn ville se var jag hade blivit döpt.


 


Sedan var sightseeing i Sigtuna och då började det vid Mariakyrkan.


 


Medan mamma och Jorunn gick in i kyrkan för att kolla så gick jag och Diza runt och tittade på gravar. Jag är lite fascinerad av vad folk skriver på sina gravstenar och de äldsta är "roligast" att läsa. Jag kunde inte låta bli utan var tvungen att ta lite kort på några...


   


Sedan begav oss till Våfflan och åt glass innan vi traskade hemåt igen. En mycket trevlig dag och vi hade tur med vädret också. Inget regn fast himlen var så grå.


     

Av Kristin - 12 augusti 2012 01:13

Ja dagen kan beskrivas i många ord. 

Började dagen med att jag skulle träffa Camilla, hennes mamma och barnen nere på stan. Jag hoppar in i bilen och kör iväg men kommer inte långt innan jag märker att det ät något som är väldigt fel. Stannar, hoppar ut och kollar - PUNKA!!!! Bara att vända bilen och springa till bussen och åka ner och möta Camilla och company.


Vi traskade iväg till Våfflan för att käka lite glass och sedan gick vi och matade ankorna och det fanns 4 små söta ankungar - såååå söta!!


Alice är mer än nöjd över sin glass

  


Det är väldigt spännande att spana på... ja vadå....

  


... ja alla häftiga motorcyklar såklart =)

        


Efter att jag varit med Camilla och company drog jag hem för att byta däck på Röda Faran. Självklart så skulle jag fixa det själv utan hjälp och efter mycket slit, blod, svett och tårar och en jädra massa svordomar så hade det gått närmre en timme och jag hade bara lyckats få loss en mutter. EN MUTTER!!!! Av fem möjliga!!!

Gissa om jag var arg och irriterad...

Kände mig besegrad och gav upp och gick upp till Fredrik, som undrade hur det hade gått. Jag förklarade och han bara skrattade åt mig - taskmört ;)


Efter en stunds TV-tittade gav jag mig på det igen och än en gång gick det åt helvete. Ingen mutter ville vika sig för min superstyrka. Efter en liten stund kom Fredrik ner och jag lovar er, det tog inte mer än 20 sekunder så hade han lyckats lossa på alla 4 muttar. Måste ju varit för att jag hade bearbetat dom innan hehehehe....


Före

 


Efter

 


Efter att ha fått på det nya däcket drog Fredrik och jag och åt, och det blev Farbror Blå och jag åt en så sjukt god halstrad laxfilé med färskpotatis, smörslungade primörer och örthollandaise - mums!!!


   


Efter maten lämnade jag av Fredrik hemma och själv drog jag till mamma och pappa. Dom hade besök av mammas gamla barndomskompis Jorunn, så ni kan ju fatta att tanterna hade en hel del att kackla om =)

Kul att få prata norska, det får jag inte göra så ofta och jag saknar det faktiskt väldigt mycket.



Jorunn och mamma 

 








Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards