Kristin

Alla inlägg under maj 2013

Av Kristin - 15 maj 2013 17:04

I helgen kom min kusin Ine på besök och åkte vidare idag. Det har varit jättetrevligt och mysigt att ha henne här.
Både på lördag och söndag hann vi med middag och på söndagen så avslutade vi kvällen med att titta på alla bidragen till ESC.
Sen har vi setts alla andra dagar också.
I tisdags tog vi en liten sightseeing i sigtuna med bland annat världens snabbaste fika inne på tant brun ;-)



Av Kristin - 14 maj 2013 14:20

På mitt jobb finns det en grusparkering för alla anställda. Uppenbarligen skapar det ett problem. Folk kan plötsligt inte parkera när det inte finns streck på marken att följa och det blir tydligen okej att parkera hur som helst.
Jag blir galen!!!!

Av Kristin - 12 maj 2013 13:37

Igår var det 2-årskalas för lilla Vilda.
Massa paket och god tårta bjöds det på. Vilda var väldigt nöjd över sina presenter. Det var ritblock och kritor, sandlådeleksaker och köksprylar i 2-årsstorlek :-)

Av Kristin - 10 maj 2013 16:34

Idag när kom körandes hemåt så blev jag tvungen att stanna för att det låg en påkörd duva mitt på vägen precis där jag bor. Det kanske inte är hela världen men det som fick mitt hjärta att brista lite var att duvans partner stod bredvid och vaktade. Jag stannade bilen och gick ut och flyttade den påkörda duvan till kanten av vägen för att ingen annan skulle köra på den.
Sen åkte jag och parkerade min bil. När jag skulle gå in så kollade jag till duvan för att se om den andra hade flugit iväg. Nej då gick den fram och tillbaka och gjorde massa ljud och försökte "få igång" den döda duvan. Lilla vännen :-(

Av Kristin - 9 maj 2013 21:43

Härom natten låg jag och tittade på TV och fastnade på SVT1 som handlade om nåt med fashion.

Plötsligt dyker det upp en snubbe som har en affär som säljer glasögon av olika slag. Hur som helst...  Så här såg han ut:


 


Det går ju inte att missa hans enorma födelsemärke på kinden och jag kan inte annat än att tänka på Austin Powers-filmen där en av snubbarna har ett stort födelsemärke i ansiktet.


 


Mole!! Moley moley moley... Mole!!! ;)




Av Kristin - 9 maj 2013 19:32

Idag drog Fredrik, Dansken och jag ut till Dödskalleberget för lite grillning och fiske. Tyvärr hann vi inte vara där mer än ca 2½ timme för sen började det regna. Men det var trevligt så länge det varade :)


SOOOOLLLL!!!!

 


Jag passade på att sola i bilen medan jag väntade på grabbarna grus

 


Dansken står i ett hav av vitsippor :)

 


En egen klippavsats helt för oss själva - underbart!

   


Maten som ska grillas - mums!

     


Stekar´n ;)

 


Dansken skulle meta men gav upp nästan innan han hade börjat så jag tog över.

 


Lite efterrätt - marsmallows :)

 



Fiskelyckan var väl inte total men jag fick upp 2 små mörtar inom loppet av 5 minuter och sen var min tid som fiskare över. Fredrik fick efter mycket och men upp den minsta lilla fisken (typ akvariefisk) som kunde tänkas fastna på en krok, och innan vi åkte hem fick han en liten mört.


Av Kristin - 9 maj 2013 11:28

Har ni nånsin sett så små tomater???!!!
Något av det sötaste jag sett :-)

Av Kristin - 7 maj 2013 02:20

Denna kommer definitivt att ätas mängder av i sommar. Så himla god!!! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards