Kristin

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Kristin - 29 november 2009 20:15

Idag har mamma, pappa, Helena och jag varit nere på Sigtuna julmarknad. Pappa försvann fort för att ta en öl och strömmingsmacka medan vi andra gick rådhusjakten. Det är så mysigt med julmarknaden - alla stånd och människor och dofterna från skinka, grillkorv glögg och brända mandlar. Synd bara att det inte är någon snö, då hade det varit perfekt .

Blev sedan bjuden på middag på Blå. Åt gudomligt god mat - menyn nedan 


Förrätt

Tre svenska tapas

*Rökt lax gräslökscremé, gulbeta

*Renklämma, rosmarin

*karljohansvampsoppa, tryffelolja

 

Varmrätt

Pepparstekt oxfilé med potatisterrin

brynd svamp, västerbottencremé och rödvinssky  


Dessert

Vaniljglass med vitchoklad och varma bär


Nu ligger jag i soffan och Buster ligger på golvet nedanför och sover - så mysigt så!


      

Av Kristin - 29 november 2009 10:38

Äntligen är det 1:a advent!!! Jag hade ju lovat mig själv att jag skulle vänta med att julpynta till just idag, men det belv inte så. Började redan lite smått tidigare i veckan och i fredags åkte allt utom granen upp. Den väntar jag med nån vecka iaf. Nu är det bara lite småsaker som ska upp. Ska på Sigtuna julmarknad och då kanske det blir lite småshopping . Sen ska jag ut i skogen och plocka kottar, granris, lingonris och mossa som jag ska ha och dekorera med hemma.


Nej nu ska jag tända första ljuset i adventsstaken och äta lite frulle.


Ha en jättefin och trevlig 1:a advent.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards