Kristin

Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Kristin - 2 juli 2009 11:20

På onsdag var det än en gång upp tidigt. Efter en god frukost och avsked från Anne och Jon så bar det iväg till förrådet för att packa bilen med alla saker som skulle med hem. Det blev proppfullt i bilen =). 

Nedan ser ni några av de saker som ja fick med mig hem. 

Av Kristin - 2 juli 2009 10:51

Upp tidigt igen på tisdag och åkte till förrådet och fortsatte med att rensa och organisera. Blev klara runt två och då hade vi slängt och gett bort så mycket att det nu finns möjlighet att skaffa ett mindre förråd till de saker som ska sparas. 

På kvällen träffades vi hemma hos Disa för en riktig grillkväll. Vi blev ett litet gäng; mamma, jag, Ine, Disa, Vibeke (som jag inte träffat på flera år), Joachim (Disas son) och en till Joachim och såklart lilla katten Sha =).

Vi åt gott, pratade, skrattade och hade det bara sååå himla trevligt. 

Av Kristin - 2 juli 2009 10:37

När Ine och jag var på väg till sopstationen på måndagen så åkte vi förbi en sjö med massa skog på andra sidan. Men ovanför de höga träden så stack det upp ett torn och taket på en byggnad. Det var som taget från en gammal en skräckfilm så jag blev såklart nyfiken på vad det var. Det var en av byggnaderna som finns i området Dikemark. 1905 öppnade Dikemark som var en mentalsjukhus där man instituera alla som var annorlunda; mentalsjuka, autistiska, mentalt handikappade och kriminella med mentala problem. Som på de flesta gamla mentalsjukhus så utfördes alla möjliga försök på internerna såsom lobotomi, elchocksbehandlingar och medicinska försök. 

Tog en sväng förbi på tisdagsmorgonen och fotograferade lite. 

Av Kristin - 2 juli 2009 10:28

På måndag var det upp kl nio och göra sig i ordning för att åka till det ställe där min kusins mamma (min mammas syster) har ett förråd som stått sedan hon gick bort för 7 år sen. Ingen har haft orken att ta tag i det men nu var det dags. Träffade Ine (min kusin) och Disa (hennes bästa kompis och även en god vän till mig själv) och började gå igenom förrådet. Det fanns mycket saker som skulle bort, lite kunde man bara kasta men det mesta gick till second-hand. Efter ett par timmar bestämde vi oss för att det var nog för idag. Klockan började bli mycket och vi hade ju faktiskt en dag till på oss. 

Åkte hem, duschade och gjorde oss i ordning. Sen åkte Anne, mamma och jag in till Oslo centrum där vi mötte upp Unni. Vi promenerade och kollade på den nya operan som byggts och sen gick vi till Aker Brygge (hamnen) och hittade en mysig italiensk restaurang där vi åt gott. Efter middagen gick vi längs hamnen och käkade glass och bara pratade massa. Klockan halv tolv åkte vi hem och då var det fortfarande 25 grader varmt. Satte oss ute på altanen och tog ett glas vin och pratade ett tag innan vi gick och la oss. 

Av Kristin - 2 juli 2009 10:13

I söndags packade mamma och jag in oss i bilen och begav oss till Oslo. Jag körde de första 50 milen och mamma tog sluttampen för då ville inte min rygg vara med längre.

Kom fram till Anne och Jon, där vi skulle bo, vid åtta på kvällen. Även Unni, en gammal barndomskompis, var där. Alla 5 satte sig till bords och åt en god middag och uppdaterade oss på vad som hänt de senaste åren. Har inte träffat Unni på 5 år så det var lite att ta igen. Även om vi hörts på mail så är det ändå inte samma sak som att sitta face to face och prata.

Får såklart inte glömma att hundarna Axie och Zita var där oxå. Axie är deras och Zita var på besök ett par dar. De är två kleine Munsterländer-hundar som är 4 respektive 2 år. Man får lite dåligt samvete när man träffar dessa för de är så himla väluppfostrade, särskilt Axie. Tigga finns inte i hennes värld, hon kommer knappt i närheten av bordet när man äter, Buster skulle helst vilja sitta på bordet om han fick hahahahaha....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards