Kristin

Alla inlägg under januari 2010

Av Kristin - 28 januari 2010 11:01

Ibland är livet bra orättvist tycker Buster. Camilla var här och hälsade på och hade med sig lilla Felix som är runt halvåret. Eftersom Camilla hade glömt att ta med sig några leksaker till Felix så fixade jag fram en. Och det var inte vilken leksak som helst...iaf inte enligt Buster, för det var leksaken med stort L. 


Om jag tittar tillräckligt länge på leksaken så kanske jag får den....

  


Nehee... men om jag distraherar med pussar då...

  


Jag kanske kan leka med den här leksaken så blir Felix avundsjuk och vill ha den istället...

  


Verkar inte funka, så jag tar råttan istället...

(som tyvärr fick lida för Busters frustration *asg*)

  


   

Av Kristin - 27 januari 2010 19:06

Idag var Buster och jag iväg till Ultuna på ögonkontroll. För er som inte vet det så har Buster kronisk uveit (regnbågshinneinflammation) och den hålls i schakt med kortisonsalva i ögonen dagligen och det går jättebra. Vi har haft våra berg-och-dalbane-resor fram och tillbaka till Ultuna och veterinärerna har slitit sitt hår då inga av ALLA de prover som tagits inte har gett ett skvatt. Men nu har vi iaf fått bukt på det och Buster kommer få stå på kortisonsalva resten av livet.


Hur som helst, Buster har skött sig exemplariskt och inte nog med att han är en av Eva´s (ögonspecislisten) favoriter och blir överöst av beröm varje gång vi är där, så fick han vara med på bild idag, som kommer att vara med på Eva´s föreläsningar  . Eva tyckte till och med att Buster skulle passa som terapihund på tex äldreboende, om man bortser från att han skulle bli rund som en boll efter allt gott han skulle tigga till sig från alla gubbar och gummor *asg*.

När vi gick därifrån hörde jag Eva säga till sina kollegor att Buster är nog en av de finaste hundarna hon känner till *mycket stolt matte*


Mattes fina fina prins

    

Av Kristin - 24 januari 2010 18:54

Igår begav sig Fredrik och jag till IKEA för att använda mina presentkort, som bara har legat och skräpat i en låda. 

Det blev som vanligt en massa småsaker, som det alltid blir när man är på IKEA, men även ett skåp från fyndhörnan som jag satte klorna i (utan att jag hade en tanke på om det skulle få plats i bilen   Som tur var så gjorde det det, med nöd och näppe). Så nu står det och stoltserar i badrummet.


 

  


Idag var vi även på plantagen och köpte en stor palm till vardagsrummet. Lyckliga blev vi när det var halva priset på alla gröna växter fre-sön   

  




Av Kristin - 23 januari 2010 11:24

Igår kom vi på den briljanta idén att göra milkshake. Jag har fått en sån där riktig mixer av mina föräldrar men inte hunnit använda den, så vad är väl bättre än att göra milkshake vid premiäranvändandet. 

Fredrik tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att få användning för alla glasspinnar som bara låg och samla is i frysen. Så sagt och gjort, i med alla glasspinnar och trycka på start-knappen - den surra febrilt men inget hände. Följande konversation följde (J=jag, F=Fredrik):


F: varför funkar det inte?

J: du kanske kan behöva lite mjölk för att få lite glid på det hela

F: nej det ska ju inte behövas

J: jo det kan visst behövas

(vid det här laget börjar Fredrik skaka på mixern för att "hjälpa" till)

F: men det ska ju gå

J: ja OM man har mjölk i 

(efter ytterligare massa skakande)

F: okej då ha i lite mjölk


Sen gick det som på räls =)


Glasspinnarna innan deras "död" =)

  


Fredriks milkshake i färdigt tillstånd. Måste faktiskt erkänna att den var ganska god, smakade lite som en blandning av apelsin och lime typ, fast artificiellt... typ

  


Sen var det dags för mig att göra milkshake. Jga hade ju skrytit med att min milkshake skulle såklart bli riktigt god för jag skulle ju göra den på det riktiga sättet *asg*. Så jag tog fram glass, mjölk och frysta hallon. Hällde allt i och mixa och det såg ju jättebra ut - snygg färg och konsistens! Tji fick jag - den smakade inget!! Totalt smaklös, typ som krossad is med en aning smak av bär.

Här är min smaklösa milkshake:

  


Eftersom det inte gick att dricka shaken som den var så tänkte jag att jag kan lika gärna gå fullt ut nu, för värre kan det inte bli. Sagt och gjort, i med chokladsås, saft och massa socker!! Det blev bättre och det gick att dricka, men det var ju inte så gott som jag hade föreställt mig. Nästa gång ska jag lyckas!!

Finalshaken:

  

Av Kristin - 22 januari 2010 17:18

Nu har mina böcker kommit!!! Det var de två Cesar-böckerna som jag skrev om tidigare, men även Martha Stewart´s "Encyclopedia of crafts". Jag är ett stort fan av Martha och älskar hennes show!! Har sedan tidigare hennes bok "Homekeeping handbook" och den är såå bra. Där finns allt man behöver veta om det man har i hemmet, allt från hur man byter en glödlampa, hur man dammar lampskärmar och viker handdukar till vad man ska tänka på vid en naturkatastrof.

Så nu blir det en massa pysslande framöver, ska nog börja med att göra fina små blomsterarrangemang eller kanske börja pressa och torka blommor *asg*!!!

Hur som helst, nu kan jag hålla mig sysselsatt iaf =).


  


  

Av Kristin - 21 januari 2010 17:22

Äntligen kom den!!! Jag beställde den i början av december som en julklapp till Fredrik, men det har varit problem med frakten så det har tagit 1½ månad att få. Men bättre sent än aldrig. Så det var premiär i dag och den funkade klockrent!


    

Av Kristin - 19 januari 2010 16:13

..."ledarskap med Cesar". Den verkar än så länge bra, har precis börjat.

Det här är hans andra bok och jag har läst den första ("Cesar´s way") och tyckte mycket om den. Jag vill inte gå in i någon diskution om huruvida hans metoder är bra eller dåliga. Vill bara säga att hans filosofi och grundtanke om hundar tycker jag är vettig, sen kan jag tycka att vissa av hans metoder är lite för "brutala". Men men, nog om det. Läser som sagt hans andra bok nu och har beställt två till ("A member of the family" och "How to raise the perfect dog"). Får se om dem är något att hänga i julgranen =).


  


    

Av Kristin - 16 januari 2010 21:31

För er som inte har sett "sommaren med Göran" så gör det!! Jag skrattade så jag tjöt nästan. Det var en riktigt rolig och pinsam film men precis i min smak =).


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards