Kristin

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Kristin - 26 mars 2010 17:45

Gud som jag har längtat efter våren!! Jag ska inte säga att jag inte gillade vintern, för det har varit den bästa vintern sen jag var liten. MEN det är skönt nu när man vaknar på morgonen, solen lyser in genom förnstret och värmer och fåglarna kvittrar.

Skönt ska det oxå bli att komma ut i spårskogen igen!! De sista två månaderna har jag mer eller mindre sett mig besegrad av all snö. Försökte mig på ett par spår i all snö, men det blir mer en pina än något kul när man hinner bli svettig efter 20 m pga allt pulsande i snön.

Imorn har jag bestämt mig för att ta ett vildsvinsspår med Buster, då tror jag han kommer att bli glad. Måste komma igång nu med spårandet ordentligt. Blir ju troligtvis en spårkurs nu i vår och tanken är väl att Buster ska göra ett anlagsprov i viltspår under året och förhoppningsvis klara det. Vore ju lite roligt, han har ju inte så mycket andra meriter (tyvärr).


Här en liten favorit i repris från förra spårkursen

  

Av Kristin - 26 mars 2010 17:42

... upp på denna snöhög, tänkte Buster, och räknade inte med att han skulle drunkna i all snö haha... Hna såg lite förvånad ut när marken under honom försvann  .


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards