Kristin

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Kristin - 26 april 2011 13:15

Åh vad skönt det har varit med långhelg och ledighet! Fast det har varit fullspäckat schema iaf. Min lilllebror, Heidi (hans tjej) och deras lilla Morgan kom upp på skärtorsdagen och har stannat ända till idag, så vi har umgåtts jättemycket!


På fredag kom Diza hit och skulle stanna hela helgen lång så vi började med att ta en promenad ner till mina föräldrar och hälsa på alla. Heidi och jag gick en långpromenad med hundarna som resulterade i årets första bad för hundarna  

(fick tyvärr ingen bild på Morgan som badar men en på Diza iaf)


 

På fredag kväll var Diza och jag ensamma hemma så hon fick lov att sova i sängen och så här skönt hade hon det

          

På lördag tog vi det ganska lugnt, vi var nere hos päronen och hundarna fick leka lite och vi andra gjorde inte så mycket.

Försökte ta kort på hundarna tillsammans och det var lättare sagt än gjort

       

På söndagen var det dags för viltspår och det var premiär för båda hundarna. Utan att gå in på några detaljer så tyckte jag att båda gjorde bra ifrån sig, dock var Morgan något mer skeptisk mot allt blod och den lilla "skanken" vi gjorde själva  . Har inga bilder men Heidi har filmat så jag ska försöka lägga upp film på hundarna senare.


Igår var det promenad på Djurgårn som stod på schemat så upp tidigt och ta sig in till stan med hundarna i släptåg.


Diza njuter i gräset utanför Skansen

   

Diza och Morgan svalkar sig lite ute vid Waldermarsudde

   

Efter all kaos med kommunaltrafik, värme, sol och massa människor samt 3 timmars promenad, var det två trötta hundar som somnade på tåggolvet på väg hem

   

 Vilken underbar helg det har varit   

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards