Kristin

Alla inlägg under augusti 2012

Av Kristin - 22 augusti 2012 23:49

Klarade av att jogga hela 15 min idag på gymmet. Hade bara tänkt jogga 5 min men tänkte att jag ska klara 10 min. När 10 min hade gott kände jag att jag fortfarande kunde klara nån minut till och det blev alltså 5 min till. Jag är grymt nöjd med det   


Hoppas och tror att jag ser ut så här när jag tränar....



... men ser nog snarare ut såhär hahahaha!

   

Av Kristin - 22 augusti 2012 01:28

.... nya IKEA-katalogen!!! Lyckan är total   


 

Av Kristin - 22 augusti 2012 01:14

Idag var jag på gymmet igen och körde ett race. Gick igenom nästan hela kroppen.

Jag gillar mitt gym för dom har små TV-apparater till alla springband, cyklar och cross-trainers. Det är helt super att kunna fastna i nåt program och liksom glömma bort att man faktiskt håller på att dö en aning =)


 


Såg dessutom en tjej, som körde crosstrainer snett framför mig, som hade valt en lite annorlunda outfit att gå till gymmet med. Hon hade väldigt mönstrade byxor och ett par toksilvriga gympaskor =). De flesta har ju träningskläder deluxe eller mjukisar tillsammans med nån sliten gammal t-shirt. Men inte denna donnan, hon hade sina silverpjucks minsann hahahha...

(det är synd att bilden är så suddig men hon rörde så snabbt på benen och jag försökte se ut som att ja inte tog kort på henne i smyg så jag skaka lite på handen)

 

Av Kristin - 20 augusti 2012 11:53

Det är inte kul att behöva gå ut med jycken när det är strålande sol och varmt och man har en jäkla huvudvärk =(


 

Av Kristin - 19 augusti 2012 23:48

Började dagen med ett snabbt besök på IKEA tillsammans med Natha. Jag visste mer eller mindre vad jag ville ha så vi for fram i varuhuset så kundvagnen nästan gick på  hjul i svängarna ;)

Väl hemma skulle jag självfallet lyckas med att få med mig allt jag handat i ett svep, dvs en fullpackad pappkasse och 2 kartonger (varav en skitlång) som tillsammans vägde 50 kg. Snacka om skitotymliga palet men det gick. Jag är glad att jag har pirra att dra med =)


Så här såg jag ut i hissen med pirran och kartongerna lutandes mot ryggen för att inget skulle rasa

 


Väl hemma var jag svettig och jävligt varm så jag satt i underkläder och monterade ihop ett jävla jobbigt skåp. Man skulle kunna säga att jag var den nakna kockens motsvarighet inom bygg-ihop-branschen =)

Efter mycket slit och skruvande för hand (batterierna till ALLA borrmaskiner var självfallet urladdade) blev det tillslut  ett färdigt skåp som nu står över tvättmaskinen och slukar massa förvaring 


Bilderna är ärligt snodda från IKEA

   


Kvällen avslutades med att Camilla, jag och Diza gick på powerwalk-långpromenad, hela 8,2 km!!! Det ni ;)



Av Kristin - 18 augusti 2012 23:14

Gick upp ganska sent idag och gjorde mig i ordning och käkade frulle. Sen packade jag ryggsäcken och satte på mig träningskläderna och började gå mot mina päron. Diza och jag överlevde den 4,7 km långa powerwalken och kom fram helskinnade hos mina päron efter ca 45 min =).

Sen hängde vi hela dagen hemma hos dom och åt middag och tog det lugnt. Nanny var där oxå och det var jättekul för vi har inte setts på flera månader.

När jag kom hem vid 22 drog jag fram dammsugaren och drog en vända igenom hela lägenheten och städade även badrummet - duktig jag känner mig!!

Nu ligger både jag och Diza i soffan och kollar på TV. Detta blir en riktig tjejweekend, Fredrik drog till Tyskland för att köpa öl =)


Diza njuter i gräset och leker med bollen

       


Här "hjälper" hon pappa med trädgårdsarbetet =)



Trött efter promenad och lek

   

Av Kristin - 15 augusti 2012 14:38

Idag träffades Linnea, Anna och jag i en hundrastgård för att träna lite hund. Anna hade med sig sin Haddis och Linne sin lilla Jackie (som förövrigt har vuxit massa sen sist jag såg henne).


Jackie har knappt träffat hundar innan så detta blev det första riktiga hundmötet för henne. Det var nog en massa känslor som försigick i hennes huvud. Hon var både spänd, glad, lite orolig, nyfiken... you name it!!

Haddis var ju en ganska spännande individ men samtidigt lite läskig för han är ju så mycket större än Jackie.

Till en början vågade hon inte riktigt leka med honom men till slut var det hon som invitera till lek, även om inte riktigt vågade leka med honom när hon väl fick fart på honom =).


     

Av Kristin - 14 augusti 2012 00:17

Idag var Diza och jag på Ultuna för att testa Diza för att eventuellt bli blodgivarhund. För några år sen var Buster blodgivarhund och nu är det nästan dags för Diza. 

För er som inte vet så har hundar bara två olika blodgrupper, det är positivt eller negativt. Diza är positiv. 

På Ultuna behöver de för tillfället bara negativt blod så just nu var det inte aktuellt att tappa Diza på blod. Hennes uppgifter är däremot inlagda i deras system så i framtiden kan hon bli inringd =). Dom var väldigt nöjda med hennes temperament och lugna stil =)


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards