Kristin

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Kattuställning

Av Kristin - 20 juli 2009 16:02

I helgen som var har jag varit med Lelle på kattuställning i Haninge.

På fredag efter jobbet kom Lelle och hämtade mig och så for vi hem till henne. Efter lite smörgåsar, packande och strykande lyckades vi komma i säng vid halv två.

När klockan ringde kvart i sex på lördagmorgon trodde jag att jag dött och hamnat i helvetet. Gick det att bli tröttare!!??

Klockan sju satt vi i bilen med massa packning och katt och det bar av till Haninge. Efter veterinärbesiktning, incheckning och ordningställande av bur var klockan halv nio och vi var redo för att briljera med Lelles katt Greger.

Vi var förberedda på att det skulle bli långtråkigt med mycket väntan, men man kan nog aldrig vara förberedd på den väntan som är. För att fördriva tiden gjorde vi i stort sett följande: åt mat, gick runt och kollade in stånden där de sålde saker, kollade på katter och sen gjorde vi detta om och om igen.

Runt ett var det dags för Greger att visas fram - det gick galant! Han fick sitt andra cert och blev dessutom nominerad till panelen!!

Efter ytterligare ett par timmar var det dags för panelen, men där blev han tyvärr utslagen.

När klockan var sex fick vi äntligen åka hem, då var vi helt slut. Vi åkte hem och dumpade av allt och sen bar det av till Maxi där vi handla lite och käka på McDonalds för att fördriva tiden. Vi hade bestämt att vi var tvungna att vara vakna till iaf nio innan vi fick sova.


Klockan hav sju på söndagsmorgonen ringde klockan oxh det var dags att gå upp. Samma visa som på lördagen: packa bilen, dra iväg, veterinärbesiktning och incheckning, iordningställande av bur, väntan, väntan, väntan och lite till väntan. När det var dags för Greger att visas upp gick det bra. Han fick sitt sista cert och blev därmed Champion!!! Tyvärr gick han inte vidare till panelen men vi var glada iaf.

Sen var det massa mer väntan innan vi fick åka hem klockan fem.


Vi var båda överens om att det var jättetrevligt att träffas men att det inte var lika roligt att tillbringa en helg där mestadels av tiden bestod av väntan... hahaha... =P

 
 
Vivi

Vivi

20 juli 2009 16:20

*trillar in*
Tjosan *tittar runt* ohhh kattuställningar är sååå låååångtråkiga, hade min katt på uställning. Vi väntade i massa timmar och sedan när jag gick fram blidde vi diskade *fniss* (lång historia om färgbeteckningar) det värsta var att vi då inte fick åka hem utan var tvungen att vänta tills allt stängde trots att vi blev diskade...
Nepp inget för mig!

http://www.missvivis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

21 juli 2009 15:18

men GUD så kul, stort grattis till Lelle & kissemissen!
är nyfiken på kattutställningar, det vore roligt att kolla på någon i studiesyfte. Matthias är allergisk så jag får leta rätt på någon som vill haka på :-) antar att du fått nog oxå? hhaha

 
Ingen bild

Monica

21 juli 2009 18:09

En sån sötnos, den pälsen kräver nog daglig borstning skulle jag tro.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 21 september 2018 12:45

I onsdags var jag på ABBA-museet där jag visserligen redan varit två gånger tidigare men igår var jag på Åbergs museum i Bålsta. Trots att jag bor så nära så har jag ändå aldrig varit där. Det var iaf väldigt mysigt och kul. ...

Av Kristin - 9 september 2018 23:03

Förra helgen var Diza och jag hemma hos Lelle med familj. Elisa fick en doktorsrock med tillhörande accessoarer och det var, efter lite övertalande, en succé. Diza blev botad av doktor Elisa flera gånger under helgen och vi andra fick våra hjärtan oc...

Av Kristin - 14 augusti 2018 20:30

I helgen var jag hemma hos Mia för att fira Holly som fyllt 1 år. Är jag kom dit "kidnappade" Vilda mig så vi kunde pyssla och rita lite. Sen var det dags för kalas med tårta och paketöppning. På kvällen käkade vi gott. Vild...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:34

Förra helgen följde jag med Camilla till Knutby. Eller rättare sagt ca 1 mil utanför Knutby till Camillas föräldrar och deras grannar (kommer inte ihåg vad stället heter). Hur som helst, vi tillbringade kvällen hos Marie och Magnus med sällskap av de...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:25

Snöboll är vår nya familjemedlem som är en gammal dvärghamster som flyttat hem till oss på äldre dar. I hamstervärlden är gammal detsamma som över 2 år. Han är jättegullig men elak. Han bits! För att vara så liten och söt så gör det faktiskt rätt ont...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards