Kristin

Alla inlägg under december 2009

Av Kristin - 6 december 2009 22:41

...börjar lida mot sitt slut. Har tillbringat en del tid till att skriva julkort och det var jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Det som är värst är att skriva alla adresser på kuverten - sooo booooring! Och jag är inte klar ännu.


Har även varit hos mamma och pappa på glöggfest. Det var trevligt! Dom hade en liten mindre glöggfest så det var bara för alla på gatan, men det var mycket folk ändå  .

Som pricken över i:et har vi varit på bio och sett "Luftslottet som sprängdes" så nu har vi sett alla tre filmerna och jag måste säga att dom är mycket bra och värda att se, men jag tycker att man bör läsa böckerna först för dom är riktigt grymma.


     

Av Kristin - 6 december 2009 11:46

Glad andra advent  

Idag hade jag tänkt att gå på Sigtuna julmarknad men jag skippar nog det. Känns inte så kul heller när det är sånt tråkigt väder...

Ska dock på glöggfest hos mamma och pappa och ikväll blir det bio med Fredrik.


  

Av Kristin - 4 december 2009 18:51

Idag när jag vakna och titta ut genom fönstret blev jag lite besviken - frosten var borta och det var återigen grått, blött och trist  .

Gick en riktig långpromenad på över två timmar med jycken och bara strosade i lugn och behaglig takt. Det var himla skönt, fick tid att rensa skallen och bara njuta av den friska luften och naturen runtomkring.

När vi kom till Busters badställe, där han brukar bada på sommaren, bestämde han sig för att bada även om det är december. Så han knallade ut i vattnet och verkade inte bry sig om att vattnet var iskallt. Han blev inte blöt över hela kroppen men iaf upp till sidan av magen. Galenpanna till hund  .


  

Av Kristin - 2 december 2009 15:47

I gårkväll när jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hunden var det precis som om han blivit valp på nytt. Han studsade och hoppade och visste varken fram eller bak. Vet inte om det var all frost som kommit som väckte liv i honom, men galen blev han iaf  .


Själv känner jag mig alldeles upprymd och glad. Äntligen har den riktiga julkänslan landat, i och med det frostlandskap som skapats bara under natten.


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards