Kristin

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Kristin - 13 januari 2011 17:21

Mina föräldrar heter Matz och Mia, eller egentligen heter min mamma Anna-Marie, men det har förkortats till Mia.

Mamma kommer från Norge och pappa från Sverige, så jag är 50-50.

Pappa jobbade som steward på SAS och gick i tidig pension förra året. Mamma jobbar som flygvärdinna på SAS och ska gå i tidig pension nu i mars.


Min pappa har ett temperament som heter duga och går igång på allt och skriker så taket lyfter samtidigt som han i nästa sekund är glad som en lärka och skrattar och sjunger.


Min mamma är ganska bestämd och vet vad hon vill och allt ska helst göras på hennes sätt. Så när jag behöver hjälp med något så slutar det oftast med att hon gör det åt mig för då blir det bäst *asgarv*.


Gemensamt för mina föräldrar är att de är otroligt snälla och givmilda och de älskar att umgås med folk. Det märks eftersom det ofta hålls middagar och de går ofta på middagar och partyn i både tid och otid.


Sen får jag inte glömma min "extramamma" Kristina, aka Nanny.

Hon är inte en extramamma på det sättet som andra har extramammor/plastmammor. Nanny har inte haft ihop det med min pappa, utan hon jobbade som just nanny (därav smeknamnet) till mig när vi bodde en period i Thailand när jag var liten. Sedan dess har hon varit en i familjen och tagit hand om mig och min lillebror så fort det har behövts.


Summa summarum, mina föräldrar är bäst och jag älskar dem oändligt   


  

Mamma till vänster i bild


  

Pappa, kusinen Jenny och mamma


    

Nanny

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards