Kristin

Alla inlägg den 25 januari 2011

Av Kristin - 25 januari 2011 00:45

Ja som de flesta vet så är jag ju husdjurslös sen ca ett halvår tillbaka. Tänkte därför skriva om alla tidigare husdjur jag haft i mitt liv.


Eftersom mina föräldrar jobbar/har jobbat på SAS som flygande personal har det blivit en hel del resor och det har inneburit att husdjur inte har varit välkomna hos oss. Men efter mycket övertalande så fick jag iaf en guldfisk när jag gick i fyran. Den var så älskad och jag minns att jag grät den dagen då han/hon dog. 

Efter det kom det in en hel del guldfiskar i mitt liv innan det blev en paus på husdjursfronten. 

När jag var runt 20 år gick jag in i en djuraffär och skulle bara titta lite på djuren. Det slutade med att jag kom hem med världens sötaste lilla ljusbruna dvärgkanin, som fick namnet Duracell. Han fick bli en utekanin då mina föräldrar är lite allergiska. Men det funkade utmärkt. Vi byggde en egen stor utebur som var 4 ggr så stor som den buren man får med sig från djuraffären. Och inte nog med det, det byggdes även en utegård på ca 10 kvadrat, där uteburen stod med en bräda som ledde upp till den så att Duracell kunde springa som han ville.

Efter ca ett år tyckte min pappa att det var dags för stackars ensamma Duracell att få en kompis. Så Duracell kastrerades och strax därefter flyttade Dagny in. 

Hon var också en liten dvärgkanin med svart och vit päls och hon visade sig ha ett jäkla humör. Duracell var ganska okej med att man plockade upp honom och gosade med, men lilla Dagny, hon spottade och fräste tills hon tillslut fick ge upp.

När jag flyttade hemifrån fick Duracell och Dagny bo kvar hos mamma och pappa och även om pappa aldrig skulle erkänna det, så tyckte han nog mest om kaninerna av oss alla  .

Något år senare kom Buster in i mitt liv och det behöver jag ju inte skriva så mycket om just nu för de flesta vet vad han har betytt för mig   .


Under en period då jag hade Buster hade jag även några fiskar men jag skänkte dem till en granne när jag skulle flytta.


Det var lite om mina husdjur, jag hoppas att det blir många fler i framtiden   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards