Kristin

Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Kristin - 22 januari 2011 13:16

Hmmm den här är lite svår egentligen eftersom jag inte har nån handväska...eller jag ska omformulera mig, jag har handväskor i mängder men jag använder dom nästan aldrig. Jag måste nog sakna den där "handväske-genen" som alla andra tjejer verkar ha  .

Men men jag tänkte att ni kan ju få se vad jag har i min jacka istället (som iofs har lite samma funktion som en handväska).


  

Andningsskydd (för anv vid första hjälpen) tuggummi, handsfree, nagleolja, kalender, plånbok, nycklar, öronmuffar och lypsyl

Av Kristin - 22 januari 2011 00:21

Ja, då var vi framme vid det moment som min stora lillebror har väntat på, nämligen när jag ska blogga om just honom. 

Jag säger stora lillebror för han är inte så liten. Han är mer än ett huvud längre än mig och väger säkert 30 kg mer än mig. Ett annat kärt smeknamn är lillstrumpa. Det har han fått efter att han började kalla mig syster yster varje gång jag ringde.


Lillebror (som förövrigt heter Andreas för dem som inte vet) och jag har alltid varit nära varandra. Jag minns bland annat när vi var små och hade badat och vira in oss i varsitt badlakan och lekte Batman, och när vi lekte att sängen var ett skepp och ingenting fick sticka ut utanför sängkanten för då blev det blött *ler*.

Roligt hade vi också alla de gånger som vi satt i badkaret på hotellrummen tidigt på morgonen och lekte för att vi inte skulle väcka mamma och pappa (för er som inte vet så jobbar mamma och pappa på SAS, vilket har inneburit en hel del hotellbesök).


Lillebror har alltid varit lite av en tävlingsmänniska och gillar verkligen inte att förlora. Jag vet inte hur många GameBoy som for i backen och dog så fort han förlora, och när det gäller kortspel så hittade han på egna patienser, som alltid gick ut, och fuskade i de som inte gick ut. En patiens döpte han till templet och vi retar honom än idag fast det säkert är närmre 20 år sedan han kom på den  .


Lillebror skulle nog kunna krönas till film-citatens konung. När det kommer till filmer och tv-serier kan han citera filmer vi såg som barn, som jag knappt kan minnas att jag ens sett. Det är helt sjukt!!


Jag kan komma på massa mer att skriva om min kära lillebror men jag tror jag slutar här med lite bilder. Älskar dig massor lillstrumpa   


    

  

  

  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards