Kristin

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Något annat som stör mig....

Av Kristin - 30 maj 2012 16:58

... är människor som inte vet hur man använder vare sig en diskmaskin eller toalett.


Vi börjar med fikarummet på mitt jobb. Det finns en diskmaskin i vårt fikarum (och den används dagligen) och vi har tallrikar, bestick, muggar etc....

När man har ätit klart brukar man ställa in i diskmaskinen, eller hur?! Men inte på det här företaget, det mesta hamnar i diskhon. OM det mot förmodan hamnar i diskmaskinen så är det självklart att det sätts in på ett felaktigt sätt. Tallrikar kan stå härs och tvärs, muggar/glas ser ut som dom slängts in och besticken ska vi inte tala om - total kaos!!!

Hur svårt ska det vara att bara sätta in dessa grejer på ett korrekt sätt???


Nu över till toaletterna...

Majoriteten av dem som jobbar här är killar (ca 80% skulle jag gissa på). Det är ju ett välkänt faktum att vi tjejer inte kan stå upp och kissa utan måste sitta ner. Killar däremot har ju den möjligheten att kunna stå och kissa. Kul för dem!

MEN(!!) Om man nu ska stå upp och kissa och mot förmodan har problem med hålvanan och inte kan träffa i det enormt stora hålet utan kissar på toaringen (som självfallet inte har fällts upp) kan man inte då torka efter sig. Är det så in i h-e svår???!!!

Varje gång jag ska gå och kissa så måste jag börja med att "städa" efter den som varit där före mig.


Jag trodde att folk fick lära sig redan i tidig ålder hur man går på toa, men jag kanske har blivit så gammal att detta inte lärs ut i hemmen längre. Eller är det så att alla verar tro att deras mamma jobbar här och kommer och torkar efter dom?!


Ska man behöva hålla kurs i hur man använder en diskmaskin och hur man ska bete sig inne på en toalett??

 
 
Ingen bild

Heidi

31 maj 2012 13:52

Håller med dig till punkt å pricka... Att d ska va så in i helvetes svårt? Samma sak om disken i maskinen e ren, kan man tömma den då? Nejdå, antingen skiter man i att det e rent å sätter in smutsig disk ihop med rent eller så ställer man sakerna vid sidan om. Riktigt irriterande!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 21 september 2018 12:45

I onsdags var jag på ABBA-museet där jag visserligen redan varit två gånger tidigare men igår var jag på Åbergs museum i Bålsta. Trots att jag bor så nära så har jag ändå aldrig varit där. Det var iaf väldigt mysigt och kul. ...

Av Kristin - 9 september 2018 23:03

Förra helgen var Diza och jag hemma hos Lelle med familj. Elisa fick en doktorsrock med tillhörande accessoarer och det var, efter lite övertalande, en succé. Diza blev botad av doktor Elisa flera gånger under helgen och vi andra fick våra hjärtan oc...

Av Kristin - 14 augusti 2018 20:30

I helgen var jag hemma hos Mia för att fira Holly som fyllt 1 år. Är jag kom dit "kidnappade" Vilda mig så vi kunde pyssla och rita lite. Sen var det dags för kalas med tårta och paketöppning. På kvällen käkade vi gott. Vild...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:34

Förra helgen följde jag med Camilla till Knutby. Eller rättare sagt ca 1 mil utanför Knutby till Camillas föräldrar och deras grannar (kommer inte ihåg vad stället heter). Hur som helst, vi tillbringade kvällen hos Marie och Magnus med sällskap av de...

Av Kristin - 12 augusti 2018 23:25

Snöboll är vår nya familjemedlem som är en gammal dvärghamster som flyttat hem till oss på äldre dar. I hamstervärlden är gammal detsamma som över 2 år. Han är jättegullig men elak. Han bits! För att vara så liten och söt så gör det faktiskt rätt ont...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards