Kristin

Alla inlägg under maj 2012

Av Kristin - 15 maj 2012 11:01

Nu när vi har köpt ny soffa blev det ingen i skinn för det fanns ingen som vi tyckte var snygg nog, så det fick helt enkelt bli en i tyg.


Jag hade som krav att det måste vara avtagbar klädsel för om någon råkar spilla så ska man kunna ta av allt och tvätta.


Sagt och gjort... det fanns två soffor som vi båda tyckte var snygga men det var bara en av dom som hade avtagbar klädsel. Enkel match - den soffan tar vi!!


Igår när vi stod och slet med att bygga ihop allt (läs Fredrik slet mest) så inser jag ju jävligt snabbt att det här med avtagbar klädsel är lite av en lögn. Visst går det att ta av klädseln från alla soffkuddar MEN om man vill få bort klädseln från själva "stommen", ja då måste man montera isär soffan. PÅ RIKTIGT!!!


Jag säger bara det - gud nåde den som spiller på något annat än soffkuddarna...


 

Av Kristin - 15 maj 2012 02:51

... det här med att TV-serier slutar. Och då menar jag inte bara säsongsavslutning utan verkligen slutar. För alltid.


Har precis kollat på sista avsnittet (dubbelavsnitt) av Desperate Housewives och visst var det både fina och sorgliga stunder som gjorde mig minst sagt tårögd. Men jag inser att jag verkligen kommer att sakna den här serien och framförallt karaktärerna.


Det låter förmodligen helknäppt att tycka så här om nåt som inte är på riktigt och det är det väl också, men ändå kan jag inte sluta tycka att det är lite sorgligt...


 

Av Kristin - 14 maj 2012 21:45

Det här med vår nya soffa alltså....


Jag ringde IKEA´s kundtjänst vid 15-tiden idag och frågade om det fanns möjlighet att prata med chauffören för att få ett lite mer hum om ungefär när han skulle dyka upp men det var ju tväromöjligt - kärring!!


Halv fem ringer en kille och säger att han är i Märsta men han har ingen GPS så ja får guida honom hem till oss.


När han kommer fram går jag ner för att att öppna och upptäcker att han är helt ensam och han har ingen liten vagn eller pirra. Han är dessutom inte större än vad jag är. Hur fan har dom tänkt sig att han ensam ska klara av att först och främst bära in en soffa och SEN lyfta ner den andra - och detta HELT SJÄLV???!!!


Det hela slutar med att jag får hjälpa till att bära upp den nya och ner den gamla. Han hade ju ALDRIG klarat det själv.


Hur tänker IKEA när dom skickar iväg endast EN kille när det helt uppenbart behövs minst två??!!!

Av Kristin - 14 maj 2012 13:48

Sitter och väntar på att IKEA ska komma och leverera vår nya soffa samt ta med sig den gamla.


Vi har ju varit och reklamerat vår skinnsoffa som vi haft i 4 månader. Den har redan börjat bli sliten i skinnet plus att ett armstöd har halvt pajat - bra där!!


Så vi var på IKEA i lördags och hittade en annan soffa på en gång.


Igår ringde dom och sa att vi kan leverera redan imorn (alltså idag måndag). MEN(!!!) dom kan ju inte ge någon specifik tid såklart, utan nångång mellan 14-18 kan dom komma.... suck!!


Så nu sitter jag och bara tittar på klockan som går enormt segt...

Av Kristin - 13 maj 2012 19:07

Var hos mamma och pappa och hämtade en hel hyllsektion idag. Självfallet skulle jag inte montera isär den för det var alldeles för jobbigt. Så med lite hjälp från grannarna så puttrade jag och pappa iväg med hela hyllsektionen på taket till bilen =)


   

Av Kristin - 13 maj 2012 19:02

Har varit på jakt efter en brödbox ganska länge nu och de jag har sett har antingen varit för fula eller för dyra. När jag var i Geneve nyss så fick jag syn på DEN brödboxen. Jag bara skulle ha den och så fick det bli. Nu står den så fint i vårt kök =)


   

 

Av Kristin - 13 maj 2012 18:46

Häromdagen när jag gick upp och tittade ut så trodde jag att det hade snöat för det var så jävla vitt överallt. Men efter att ha gnuggat sömnen ur ögonen insåg jag att det bara var träden utanför som stod i full blom =)


 

Av Kristin - 13 maj 2012 13:56

Du är absolut inte välkommen, men jag förstår varför du är här och hälsar på...

Igår drack jag 2 screwdriver, nästan en hel flaska vin (jag tyckte att ett glas vin kunde räcka men Fredrik tyckte att vi skulle ta hela flaskan när vi ända var på restaurang...) 1½ shot och en xider (som förövrigt smakar bubbelgum - jättegott!!!)


Jag ska aldrig mer dricka!!! eller....


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards